Annons:
Etikettövrigt
Läst 1595 ggr
Leffe
3/3/11, 5:15 PM

Lansering av nya iFokus

Meddelande från iFokus-teamet:

"Som de flesta av er känner till har vi flera allvarliga buggar i den här "gamla" versionen av iFokus. Den allvarligaste är att medlemmar på ett högst slumpartat sätt stängs av och då inte kan logga in alls. Denna elaka bugg medför också att till exempel den personliga presentationen raderas. Vidare har vi den bugg som gör att man ibland ser ut att bli inloggad som någon annan (även fast man inte blir det). Också mycket olyckligt. Dessutom blir nuvarande iFokus till och från så långsam att det inte går att använda sajten.

Då buggarna har ökat i omfattning den senaste tiden känner vi oss tvingade att nu lansera den nya versionen av iFokus. Det finns fortfarande några mindre buggar och det saknas också några viktiga funktioner men vår bedömning är ändå att det trots detta är bättre att byta ut systemet och fixa dessa saker så snabbt som möjligt i efterhand.

Bland de saker som inte kommer fungera till en början:

- Bevakningarna kommer inte fungera.

- Vissa tillgänglighetsstöd kommer saknas. Detta medför att det under en kort tid kan bli lite svårare för tex synskadade att använda sajten.

Vi kommer självklart att jobba hårt för att så snabbt som möjligt sparka igång dessa och andra funktioner igen så snart vi har genomfört övergången.

Då vi har som lägst trafik på iFokus under lördagar kommer vi imorgon fredag runt lunch påbörja migreringen och då stänga iFokus för resten av dagen.

Med förhoppning om att ni gör samma bedömning som oss; att det trots att vissa saker återstår att göra ändå är bättre att nu gå över till den nya versionen,

Staffan"

Annons:
[SvenA]
3/3/11, 9:06 PM
#1

För er om läser med skärnläsaren supernovankan få problem med att kunna kommentera då denna länk inte leder någonstans

Så det kan bli så att det bara går attläsa tills dom har löst tillgängligheten för oss med skärmläsare

Mezzzanina
3/6/11, 2:24 AM
#2

Det är jätte svårt att läsa här på iFokus nu när bokstäverna är tunnare och ljusare.Hoppas att de ändrar tillbaka som det var innan med texten.

[SvenA]
3/6/11, 1:06 PM
#3

Vi får hoppas på det jag ska i alla fall tala om att det är sämre nu

[Beavis]
3/10/11, 11:21 PM
#4

Ja detta borde ju självklart framföras till administrationen. de behöver bara ändra typsnittet i koden.

[SvenA]
3/11/11, 9:23 AM
#5

Jag har framfört denna kritik så vi får hoppas att det händer något snart Det finns en tråd om detta på suport som ni kan skriva i när det gäller textstorleken destp fler som påtalar det desto bättre är det

[Beavis]
3/11/11, 6:09 PM
#6

Okej jag borde gå in på den sajten oftare och kolla.

Annons:
Mezzzanina
3/12/11, 10:50 PM
#7

Jag har vart inne och skrivit där nu jag med.

[SvenA]
3/13/11, 9:30 AM
#8

#7 Tack Det är väldigt mycket som har blivit sämre för oss med olika funktionshinder och jag har påtalat en del men om ni själva upptäcker något så skriv och tala om problemen för nu verkar det bara vara jag som klagar och många tror att jag bara klagar för min egen del vilket inte är fallet Man har byggt upp den nya versionen för dom som annvänder musen för att manövrera men dom har inte tagit hänsyn till att det är flera som inte kan annvända musen utan bara har tangentbordet som manöverorgan vilketär lite underligt tycker jag

[Beavis]
3/13/11, 1:24 PM
#9

Tyvärr är det vanligt att man inte tänker  på saker som inte drabbar en själv.

Jag vet inget om Grundarna till denna sat men jag tror inte de lider av några funktionshinder själva? så det är väll svårt för dem att tänka sig in i synskadade och svårt rörelsehindrades situation?

Sajten laddar fortfarande väldigt långsamt tyvärr.

Upp till toppen
Annons: