Annons:
Etikettsynskador
Läst 1792 ggr
HSA-Niklas
11/9/10, 5:29 PM

Anna "Blindchick" Bergholtz på P3!

Radioprogrammet "Christer i P3" kör på torsdag 11/11 ett program där man får ställa frågor till bl.a. synskadade Anna "Blindchick" Bergholtz.

Läs mer här:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3130&artikel=4152393

Jag ska i alla fall ställa min fråga!

Annons:
[SvenA]
11/9/10, 9:10 PM
#1

Tack för informationen det är bra med sådana programm

[SvenA]
11/11/10, 2:52 PM
#2

DDenna länk går inte till något man kan lyssna på jag hör inget om detta mer än vad texten på sidan säger det finns inget ställe att lyssna på

[Beavis]
11/12/10, 12:26 PM
#3

De länkar till ljudupptagningar i en drop down meny uppe till höger på sidan som det länkas till. Lite svårt för dig som blin troligen. men där finns en meny där man kan välja att lyssna på hennes svar på olika frågor. P3 på webben verkar inte vara anpassat för blinda och synskadade? jag har inget ljud på mitt internet sen länge så jag kan bara följa det visuellt.

[SvenA]
11/12/10, 12:44 PM
#4

Det är som vanligt då att vi som inte ser ska vara utestängda från att kunna vara delaktiga

Jag tyckte det kunde vara intressant att få ha lyssnat till detta då det berör våra grupper

Detta visar på ännu engång att det behövs stor förändringar i samhället för att vi med olika funktionshinder ska kunna få vara fullt delaktiga i samhället som den så kallade friskaa befolkningen

Kan man åka till månen så borde man kunna göra samhället tillgängligt för alla

[Beavis]
11/12/10, 4:42 PM
#5

Det skulle ju kunna vara något att kontakta deras webbmaster om? De har ju ett åläggande i lagen om att göra sina grejer tillgängliga för alla som betalar licensavgift.

Och det kunde ju kanske intresseracdem och ses som en utmaning? kanske att de gör ljudlänkar så att man hör när man för pekaren över en länk?

[SvenA]
11/12/10, 4:55 PM
#6

Vi använder inte musen vi kör ´bara via tangentbordet man vet ju inte var muspekaren finns överhuvudtaget

Jag har påpekat för SR flera gånger hur otillgängligt det är me det bryr dom sig inte om trots att det finns blinda som sitte i SR styrelsen

Annons:
[Beavis]
11/12/10, 5:02 PM
#7

Det låter ju lysande. Men att man har funtionshinder grundar ju inte för omutlighet. Tillräcklgt högt arvode så kan nog även synskadade ha överseende med att deras gelikar inte har tillgänglighet.

[SvenA]
11/12/10, 5:05 PM
#8

Politik är möjligheternas land och styrelsen är politiskt tillsatt

Upp till toppen
Annons: