Annons:
Etikettbemötanden
Läst 1806 ggr
Leffe
9/7/10, 6:35 PM

Vill du vara ensam i ditt sovrum?

Vill du vara teve-övervakad i ditt sovrum? Motivera gärna ditt svar

Annons:
[SvenA]
9/7/10, 7:08 PM
#2

Det är väl självklart att man vill vara ensam i sitt sovrum

Vem vill att en annan människa helt främmande ska kumma sitta och titta på vad du gör i ditt sovrum utan din vetenskap

Tänk på bvad kränkandet detta är och var har den personliga intigriteten tagit vägen

[Beavis]
9/8/10, 10:12 PM
#3

Jag vill inte vara ensam i mitt sovrum Skrattande

Men jag vill inte vara övervakad heller om jag inte har behov av det om jag skulle vara gravt handikappad eller gammal och kanske ramlar osv. Då kan det vara ok om de tittar till mig då och då. Fast jag tycker att hemtjänsten har blivit onögit lata om de inte ns orkar gå runt och titta?

[SvenA]
9/9/10, 10:51 AM
#4

Det handlar om vanlig medmänsklighet som man ersätter med en webbkamera

[Beavis]
9/9/10, 12:42 PM
#5

Så är det. Men det är en svår avvägning. Antingen gör man så eller så får en familjemedlem bfinna sig i bostaden dygnet runt. Men som sagt jag tror bara det är tänkt som ett komplement i säkerhetssyfte ifall trygghetslarmet går och man inte får kontakt med den boende?. Sen kan den självklart utnyttjas fel då människan är naturligt lat och bekväm.

[SvenA]
9/9/10, 12:52 PM
#6

Det är tänkt som så att man ska slippa besöka dom som har ett visst behov av övervakning under natten

Och det är inte alla som har en familj som kan hjälpatill för om så var fallet så skulle denna övervakning inte behövas alls

Annons:
DesK
9/9/10, 10:42 PM
#7

Hum nu blir jag lite kluven! För det första tror jag inte att övervakningskamera fungerar annat än i gruppboende och liknande annars är avståndet helt enkelt för långt för att det ska fungera. För det andra så har jag en djupt rotad sjukhusskräck som sannolikt skulle göra att jag själv skulle föredra övervakningskamera i mitt hem, framför vård på någon sjukhusliknande institution. Däremot kan jag inte riktigt se att detta tänkta system skulle vara kostnadseffektivt Obestämd

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[SvenA]
9/9/10, 11:15 PM
#8

Det här handlar om dom personer som behöver en viss tillsyn under natten på grund av sina funktionshinder men som bor i eget .

Vad man gör är att: istället för att det kommer en fysisk person och tittar till den personen som behöver en viss tillsyn, Så sätter man in en webbkamera i deras sovrum i deras egna bostäder. i stället för attt ha personal som kommer hem till dom hjälpbehövande.

Upp till toppen
Annons: