Annons:
Etikettövrigt
Läst 1430 ggr
[SvenA]
2010-08-14 12:16

Hjälp

Om vi ska kunna förändra samhället så att även alla icke seende och alla andra som ser dåligt är det mycket viktigt att vi alla hjälps åt och för debatten om dom förändringar som verkligen behövs

för utan en levande debatt så kommer det aldrig att bli några som helst förändringar till det bättre det kommer i stället att bli ett ännu sämre samhälle för oss att leva i

Annons:
[SvenA]
2010-08-14 21:33
#1

Adolf Ratzka - Var går gränsen för att få assistansersättning, och vad vill politikerna?

Att få assistansersättning från Försäkringskassan har blivit betydligt svårare. Inte för att lagstiftningen har förändrats så mycket utan för att Försäkringskassornas tillämpning och domstolarnas tolkning har blivit alltmer restriktiv. Vid omprövningen av assistansbehovet frågar Försäkringskassans handläggare om behoven har ändrats sedan sist. Är svaret nej, finns det risk att bli av med assistansen. Själva assistansbehovet har kanske inte ändrats under de gångna två åren men Försäkringskassans bedömningskriterier kan ha ändrats om vad som betraktas som grundläggande behov inför 20 timmarsgränsen.

Läsa hela artikeln här

DesK
2010-08-24 21:15
#2

Rent logiskt borde det väl ändå vara så att om försäkringskassan ändrar sina regler så förändras ju även förutsättningarna för dem som behöver assistans. Vem eller vilka är det som kollar upp försäkringskassans regler och som då sannolikt rekommenderar förändringen av reglerna? Jag tycker inte att det ska vara så att varje enskild människa med assistansbehov ska behöva kämpa för att få assistans!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[SvenA]
2010-08-24 22:48
#3

Det finns nu vad dom olika partierna står i denna viktiga fråga här på sidan den handlar om valet läs detta

Jaag personligen kan inte göra det jag vill och kan göra bara för att jag inte får assistans så livet är inget vidare behagligt när man inte får göra det som man tycker om att göra

Jag skulle på ett föreningsmöte men kan inte gå på detta eftersom jag inte får ledsagartid som räcker för detta ändamål så man får inte ens utnyttja sina krafter på det man kan

DesK
2010-08-24 23:13
#4

Det ska jag läsa. Jag råkade ut för ett tråkigt dilemma ikväll därför att jag inte har körkort. Jag kunde inte gå på ett föräldrarmöte i min yngsta dotters klass eftersom detta infaller när det inte går några bussar här. Så, ja du fattar, jag fattar precis hur frustrerande detta är för dig.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[SvenA]
2010-08-25 09:59
#5

Jag har faktiskt så här jämt att jag inte kan göra en massa saker jag vill göra och inte kan bara för att kommunens tjänstemän inte tycker att jag behöver göra vissa saker

[Beavis]
2010-08-25 14:23
#6

Jag känner igen mig det där med att inte ha körkort ch hur mycket det handkappar mig mer utöver det jag redan har. Och inte mycket kan jag göra åt det….

Annons:
[SvenA]
2010-08-25 14:43
#7

Du kan få låna mitt körkort

[Beavis]
2010-08-25 15:59
#8

Jag misstänker att farbror blå inte förväxlar oss trots att jag också börjar bli lite skäggig? Skrattande

[SvenA]
2010-08-25 17:22
#9

Det är väl bara att sätta på kepsen

[Beavis]
2010-08-26 01:20
#10

ja det vore nåt jag har en liggande

Upp till toppen
Annons: