Annons:
Etikettledsagarservice
Läst 1793 ggr
[SvenA]
2010-05-17 19:25

Det överklagas för lite

Fick i dag ett epostmedelande från en rikdagsledamot som tycker att det överklagas alldeles för lite när man får avslag från kommunernas handläggare i biståndsärenden som berör ffunktionshinder

Dt gäller både när man får avslag på stöd en ligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindradeLSS ochäven socialtjänstlagen

Ledanoten efterlyste också mera debatt i dessa frågor denne tycker det är alldeles för tyst i de handikappolitiska frågorna så hjälp mu till med debatterna så att det verkligen både syns och hörs bättre att vi finns i samhället och vill vara delaktiga på våra villkor

Annons:
[SvenA]
2010-05-18 10:24
#1

Berätta gärna här om du har överklagat och hur det har gått det är viktgt at alla får höra hur det fungerar i sammhället med dessafrågor

[Beavis]
2010-05-20 11:32
#2

Jag har inte överklatgat men däremot anmält en person på AF Bygg för diskriminering. Problrmet var att hon sänkte mig fullständigt och när den inledande ilskan gått över byttes den emot vanmakt och deppression så jag orkade inte följa upp målet ordentligt så till slut lades målet ner i brist på bevis. Hennes kollega som satt brevid höll sin "vän" om ryggen och blåljög för HaO.

Jag kom just på att jag överklagade ett beslutt ifrån Socialnämnden om försörjningsstöd. Men det var ett överklagande till personen som först gav avslag efter att jag underkastat mig och till fullo mött hennes krav. Så det gick igenom.

[SvenA]
2010-05-21 15:02
#3

Det kan verkligen löna sig att överklaga jag har precis fått rätt jäntemot kommunen i en dom

Jag tillhör personkrets 3 som jag hela tiden har hävdat genetemot kommunen så kommunen har blivit tvingade att inse att jag hade rätt trots motstånd fråm deras sida

[Beavis]
2010-05-21 15:13
#4

Grattis det är ju det jag hävdat också i flera trådar… kul att de i alla fall i domstol kunde se det när tydligen inte socialnämndena kunde det.

[SvenA]
2010-05-21 15:27
#5

Detta visar på hur viktigt det är att överklaga de beslut man inte är nöjd med

Det är viktigt för att vi ska få en rätsäkerhet även för oss

Upp till toppen
Annons: