Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1142 ggr
[SvenA]
12/19/09, 12:34 PM

Nu har kylan kommit

Nu är det kallt i hela lander och stora delar av landet har även en massa snö

vilket är kul för barnen

Men jag tycker inte om kylan och snön längre

Snön gör det jobbigt att veta var man är då man inte har de vanlig orienteringpunkterna at följa

Kylan gör at jag får mera värk i mina leder

Så det får gärna bli 15 grader varmt och ingen snö

Vad tycker ni om snö och kyla?

Annons:
Maria
12/20/09, 10:50 AM
#1

Jag har ingen anledning egentligen att inte tycka om kyla men det är bland det värsta jag vet.

Jag avskyr att frysa och här i Göteborg där jag bor så blir kylan extra otrevlig med fukten och närheten till havet.

I mitt arbete så åker jag på mycket hembesök till människor och har med mig en massa apparatur som blodprovtagningsset, EKG apparat och en massa annat. Jag åker med spårvagn och buss och har en ganska tung rullväska (dramaten) med mig och det är extra besvärligt när det är kallt och halt.

Så nu har jag gnällt lite grand.Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[SvenA]
12/20/09, 11:34 AM
#2

Att släpa all den utrustningen gör väl att du blir svettig och det gör också att man fryser när man sedan kommer ut i kylan

Maria
12/20/09, 11:35 AM
#3

Jo, det har du rätt i.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Jenna-Gun
12/22/09, 2:02 PM
#4

Här o Jämtlamd har vi -29* nu.

[SvenA]
12/22/09, 2:24 PM
#5

Då har vi rena sommaren här med -9 grader kallt

DesK
12/22/09, 7:57 PM
#6

I förmiddags var här cirka -18 grader men nu är det bara cirka -6 grader. Kan berätta att jag uppskattar vårt klimat här ännu mer efter att ha varit i Kapstaden, där det är varmt som bara den och mestadels extremt blåsigt. Kyla kan man skydda sig mot, men blåst och regn är betydligt svårare att skydda sig mot.
Däremot fattar jag att det blir svårt att orientera sig för synskadade när allt är vitt.

Allt gott till er alla!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
EvaG
2/22/10, 12:16 PM
#7

Tycker det räcker med vinter nu. Snö, snö och åter snö, men människor har något gemensamt att prata om i alla fall.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[SvenA]
2/22/10, 12:19 PM
#8

Snö och riktigt kallt i dag 27 grader i morse

Upp till toppen
Annons: