Annons:
Etikettövrigt
Läst 995 ggr
Sigrid-pa-Pottan
2009-10-21 18:20

Synskadetema i Radio Östergötland

Idag har Radio Östergötland sänt från SRF i Norrköping från 9.30 till 13.00. Går att höra i efterhand på webben.

Länk till Radio Östergötlands sida för att lyssna igen:

http://www.sr.se/cgi-bin/ostergotland/program/index.asp?ProgramID=72

Länk direkt till första halvtimmen här:

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=2011986&BroadcastDate=&IsBlock=

Annons:
[SvenA]
2009-10-22 07:42
#1

Dessa länkar leder inte till något program som handlar om synskagefrågor tyvärr

Det hade varit intressamt att få höra detta

Sigrid-pa-Pottan
2009-10-22 09:43
#2

#1 Men vad synd om det inte funkar med länkarna för dig! Den första länken går till webbsidan där man får klicka vidare på länken till det inslag man vill höra igen. Den andra känken går direkt till det som sändes 21 oktober kl 9.30. Jag har provat den flera gånger, senast alldeles nyss och för mig fungerar det perfekt. Visserligen är det ju den lokala nyhetssändningen som man får höra först, men sedan börjar ju själva inslaget, som är 3,5 timmar långt. Tyvärr med inslag av musik och nyhetssändningar förstås.

På den sida där man väljer länk för det inslag man vill lyssna på är inskagen uppdelade i halvtimmesblock, men när jag själv igår började lyssna på det första halvtimmesinslaget så fortsatte programmet utan avbrott så länge jag ville lyssna, jag lyssnade nog i 2 timmar utan avbrott och utan problem.

Får du inget ljud/radioinslag alls då du öppnar den andra länken så är det nog något som inte stämmer med inställningarna i din dagor. Hoppas att du kan få hjälp av nägon att fixa det i så fall, om du inte klarar det själv.

Nar jag skulle öppna den länlen första gången så kom faktiskt en meddelanderita som uppmanade mig att köra en Active x kontroll, minns jag nu. Efter att ha klickat på ja och kör så gick programmet igång för mig.

Hoppas att det löser sig. Programmet ska ju ligga kvar för efterhandslyssning i 30 dagar i alla fall.

[SvenA]
2009-10-22 10:44
#3

Det vore bra med den länk manhamnar på om man ska klicka vidare det är den som är intressant

Den andra länken hamdlade om nyheter och då tror man att det är fel jag ska senare i dag försöka med den länkem

Sigrid-pa-Pottan
2009-10-22 11:13
#4

#3 Det är ju ett dilemma med kanaler som P4, som har det upplägg som de har. Att man får mycket "skräp" på köpet som man lika gårna kunde varit utan. Det ska vara lättlyssnat för gemene Svensson, liksom.

Sedan har jag i och för sig förståelse för att det behövs pauser i direktsändningen för de som gör programmet, för att "reka", förflytta sig mm.

Fast jag förstår din poäng.

Upp till toppen
Annons: