Annons:
Etikettövrigt
Läst 1115 ggr
DesK
2009-07-30 23:14

Smileys

SvenA hasr ju uppmanat oss att inte använda förkortningar därför att det är svårt för dem som läser med skärmläsare att tolka förkortningarna. Nu undrar jag: Hur är det med smileysar?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[SvenA]
2009-07-31 07:50
#1

Det fungerar bra om man anväder de färdiga gula som har en text som ite är synlig för ögar förrän man för musen över den och då ska det komma fram en text som talar om vad den föreställer

Det är den texten som skärmläsaren ser och kan tolka

De som man tillverkar själva är bara förrvirrande och det är ite bara för oss med skärmläsare det är många andra som ite förstår dessa

DesK
2009-07-31 09:43
#2

Tack SvenA, då ska jag komma ihåg på det  Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

cattan
2009-09-10 14:29
#3

Hej!

Här kommer en fil som kanske kan vara till hjälp, jag fick göra vad jag ville med den, sa den som jag fick den av - jag förstår smileysarna om jag får dem förklarade för mig%-) (förvirrad men glad betyder den).

[SvenA]
2009-09-10 14:40
#4

Det är inget man kan hålla i huvudet och ofta läser man löpande och då hinner man inte tänka på vad alla tecken kan betyda

Men du ska ha tack för omtanken

Upp till toppen
Annons: