Annons:
Etikettövrigt
Läst 647 ggr
[SvenA]
8/2/08, 4:59 PM

Vad tycker du

Vad tycker du om nya i fokus ?

Motivera gärna svaren

Annons:
[SvenA]
8/2/08, 5:56 PM
#1

Personligen tycker jag bättre om den nya versionen då den är mer lättmanövreradän den gamla

Leffe
8/2/08, 5:59 PM
#2

Tycker om den nya bl a för navigerring via tangentbortet

Mezzzanina
8/4/08, 9:14 PM
#3

Jag tycker inte om den nya iFokus.Hos mig så står texter över texterna i de olika flikarna.Flera av dem går det inta alls att se vad det står på.Och när jag tittar på inläggen så hamnar datumen ovanpå siffran där man kan se hur många som svarat.Och färgkontrasterna som jag tycker borde underlätta för mig som synskadad är för starka.Man får helt enkelt ont i ögonen efter att ha suttit här ett tag.Känns ibland som att titta in i solen.

Hittar heller inte mina gamla dagboksanteckningar här.

Leffe
8/4/08, 9:59 PM
#4

#3 Prova med att ändra dina inställningar. När det gäller dina dagboksinlägg har jag precis suttit och läst bland dem

Mezzzanina
8/5/08, 2:30 AM
#5

Jag hittar alla andras bloggar men kan inte se mina tidigare dagboksinlägg.Min son har en sida här med.Han hadde tecknet _ i sitt användarnamn och fick ändra det.När han skulle para sina inställningar så behövdes det en verifieringskod.Vi klickade i och bad att få den skickad till oss.Men det kommer ingen kod så han får inte sin sida att funka.Jag har mailat iFokus men vi har inte fått svar.

Har vart inne och kollat inställningar men hittar ingen där man kan dämpa färgerna.

Leffe
8/5/08, 7:32 AM
#6

#5 I inställningar kan du inte ändra färgerna, men jag tänkte att du kanske kunde slippa överlappningarna om du ändrar storlek

När det gäller verifieringskoden så är det tydligen fler som har problem. Du kan läsa mer här

När det gäller din blogg kan jag säga så här. Om jag klickar på din Avatar i inlägget ovan så kommer jag till din profil. Där klickar jag på "Besök min sajt". Då kommer en vågrät meny där det står från vänster "Om mig", "Blogg", "Fotoalbum" mm. Där trycker jag på "Blogg" och kan då läsa dina blogar fråm 12 juli 2007

Annons:
Mezzzanina
8/6/08, 2:55 AM
#7

Tack Leffe!Nu har jag fått fram mina gamla dagboksinlägg och fått igång bloggen!Glad

Men jag kan ännu inte läsa min PM som ligger i inkorgen.Men det verkar ju vara så för många.

Önskar att man kunde ställa om färgerna och kontrasterna så som det passar den som läser.De kunde ju ha några olika bakgrunder eller liknade som man kunde välja på.har sett att man kan göra det på en del andra sidor.

Tror att dessa ljusa starka färger säkert är bra för många mäniskor.Men för mig är de som sagt för starka.

Leffe
8/6/08, 2:59 AM
#8

Du får använda solglasögonCool Skämt åsido
Vad händer om du gör skärmen lite mörkare, då kanske texten blir för mörk också. Du kan prova och se. Tänk om tekniken kunde göra att man kunde markera de färger man vill ändra på med musen och så klicka och välja färg. Det vore toppen

EvaG
8/6/08, 3:19 AM
#9

Det som fungerar gillar jag resten får man vänta och se

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Gnidde
8/6/08, 7:56 PM
#10

Det fodrar tillvänjning, i övrigt verkar det ganska bra bara dom får bort barnsjukdommarna

Hälsningar Gnidde.

Upp till toppen
Annons: