Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 2306 ggr
vanessa
2008-02-29 01:39

Olika käppar

Såg att du skrev att du har teknikkäpp, vilket skiljer sig från markeringskäpp. Intressant, visste inte att det fanns olika käppar. Är alla vita? Beror det på synskadan vilken man väljer? /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Annons:
[SvenA]
2008-02-29 09:06
#1

Alla kåppar är vita teknikköppen har man i backen heka riden och sveper fram och tillbaka framför sig Markeringsköppen har man en bit ovanför backen mer för att markera för andra att man är stnskadad den jar dessutom en plastknopp lämgst ner teknikkåppen har en porslinsknopp som gör så at den inte slits ner så fort. Mrd teknikkåppen känner man av underlaget väldgt bra tyckrt ja, Frt finns 'ben vitkäpar som ser ut som en vanlig käpp som man stödjer sig på men den typen är inte så vanlig

Käppen är ett mycket bra hjälpmedel inte bara för oss som anväder den det talar samtigt att här kommer en person som ser däligt fast tyvär fins det en del som skäms för att de ser dåligt och inte vill visa det med att använda den och då kan ju inte heller förväta sig att folk ska visa hänsyn till en på grund av at man ser dåligt Så många fler borde stolt visa att man ser dåligt och anvönda den vita käppen.För man blir läyy kallad snobb när man inte hälsar på bekanta och det kan ju bero på en synskada så har man den vita käppen kan man slippa dessa gliringar

vanessa
2008-02-29 23:27
#2

Ja, detta att inte hälsa har jag varnat vänner, bekanta och grannar för. Det beror på att när jag har mina skov så ser jag inte ett dugg bra. Så de vet att de ska gå fram till mig och hälsa. Fast jag behöver inte en käpp, eftersom det bara är lite suddigt ibland vid skov. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

[SvenA]
2008-03-01 06:47
#3

Det som bör nämnas är att teknikäppen är längre den ska vara så lång att den når upp i brösthöjd och markeringkäppen inte ska vara så lång där räcker det med att den gåt upp til midjan

Och det dår med arr folk inte hälsar upplever man dagligen även fast man hälsade innan jag såg så dåligt som jag gör i dag. Det verkar nästan som folk tror att man smittas

vanessa
2008-03-02 02:34
#4

De som inte hälsar och accepterar, är inte värda att hälsa på brukar jag trösta mig med.  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Upp till toppen
Annons: