Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1023 ggr
Hawknestgrove
11/27/07, 10:31 PM

Predikan.....

 

Predikan med tveksamt innehåll

Den unge prästen Daniel var så nervös vid sin första gudstjänst att han kunde inte ens prata ordentligt.

Inför sin andra gudstjänst med nattvard söndagen därpå, berättade den äldre biskopen hur man kunde göra för att slappna av lite. Han föreslog följande:
- Nästa gång, ta ett par droppar vodka i ett vattenglas och drick det. Du kommer genast att märka hur avslappnad du blir.

Söndagen därpå gjorde prästen som han blivit tillrådd och kände genast hur avslappnad han blev.
Gudstjänsten och nattvarden flöt på fint och han stammade inte alls. Efter nattvarden hittade prästen ett brev från Ärkebiskopen på sitt rum.

Käre Fader Daniel, nästa gång ska ni lägga ett par droppar vodka i ett vattenglas - inte ett par droppar vatten i ett vodkaglas.

Jag tänker berätta om några fel jag lade märket till, så att det inte upprepas nästa söndag:
Den lilla skålen bredvid altaret är inte en toalett.
Försök att undvika att luta er mot statyn som föreställer Jungfru Maria och speciellt att krama henne på brösten.

Budorden är 10, inte 12.
Lärjungarna är däremot 12 inte 7. Och ingen av dom är dvärg.
Vi hänvisar inte till vår Herre Jesus Kristus som "JC and the boys".

Vi hänvisar inte heller till Judas som en "jävla skvallertacka".
Bin Laden har ingenting med Jesu död att göra.
Syndarna hamnar i helvetet inte i hästarslet.

Det var inte konfetti du kastade ut bland besökarna, utan oblat. Och vinet skulle delas ut till alla som ville ta emot.

Fader Vår skall läsas mot himlen, inte genom att göra vågen.
Den typen som satt i hörnet vid altaret som ni hänvisade till som "bögen" och "mögelkäftad transvestit", var jag.

Jag förutsätter att dessa saker kommer att rättas till inför nästa nattvardsgudstjänst

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
emiya
11/29/07, 1:57 AM
#2

Oj då……

Upp till toppen
Annons: