Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1419 ggr
Hawknestgrove
2007-12-03 00:22

Inte så viktigt....

  Läs detta…

Eilngt en uneörnskding på ett egnskelt uivtnierset så seplar det inegn roll i viekln odrnnig bksortnävea i ett ord såtr i, det edna som är vtikigt är att fsötra och ssita bavstoken såtr på rtät patls. Rseetn kan stå hlelur om blluer och man kan ädnå lsäa tetxen uatn porbelm.
Dttea broer på att vi itne leäsr vjrae bkosatv för sig, uatn odern som hlehet. Gnaksa färkct tcyker jag

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
[SvenA]
2007-12-03 06:20
#1

Det var en mycket svårläst text tycker jag som tappar bokstäver när jag skriver och även läser så inehållet i denna text går inte att uppfata . Tror att det handlar om hur man skriver orden ,Tacksam för förklaring.

perth
2007-12-03 14:38
#2

För ett par veckor sedan fick jag se motsvarande text på engelska. Av någon anledning var den betydligt mera lättförstådd.

Under mitt arbetsliv hade jag ,som en av mina arbetsuppgifter, att granska rapporter som andra skrivit. Då var jag expert på att hitta stavfel och tryckfel. Numera, med kraftigt nedsatt syn, är det alldeles omöjligt. Så fort jag träffar på ett stavfel kommer jag helt av mig i läsningen. Jag har också stora svårigheter att hitta stavfel i mina egna texter.

Hawknestgrove
2007-12-03 19:38
#3

Åh, det visste jag inte! Tänk, så lite man förstår, när man har sk fullgod syn1 För mig och för de som jag fått den av, så rinner texten bara på och man fattar. KAn inte förklara mer. Men oj, så pinsamt1 Jag hade inte en aning om, att just en sån grej kan förorsaka problem! Men, men, då ska man alltså tänka på, att det även är stavningen man ska tänka på om man skriver till någon med synproblem. Man blir aldrig för gammal för att lära sig något nytt, verkar det som!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[SvenA]
2007-12-04 06:46
#4

Vi gör ju alla våra misstag så det är inte så farligt . Bland våra grupper finns även de som använder talsyntes för att läsa och för dessa blir det nog ännu svårare att förstå en sådan text, Och man kan inte tänka på allt,

Hawknestgrove
2007-12-04 16:14
#5

Tack! Som sagt, en lärdom rikare!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Perla
2007-12-08 08:07
#6

Gunilla.H

Om du inte misstycker så "stjäl" jag texten och lägger in den på "Insidan" för att testa hur många det är av dem som är medlemmar där som uppfattar vad som står…(sånt tänker man ju precis som du säger, oftast inte på när man inte upplever det som ett problem själv).

(Om du misstycker så är det bara att du säger till så tar jag bort den.)

Annons:
ElinH
2007-12-08 16:31
#7

Jisses vad coolt! Unrdar jsut om det vrkelilgen fgnuerar på alla?


/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lorita
2007-12-08 16:56
#8

Som dyslektiker får jag en väldigt obehaglig känsla av att läsa testen. Ögonen fladrar och jag få ont i huvudet som jag hade som barn när jag skulle lära mig läsa.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Hawknestgrove
2007-12-09 14:44
#9

Perla, fritt fram!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Perla
2007-12-09 19:08
#10

#9

Tack! Glad

Jenna-Gun
2007-12-12 22:25
#11

Ja jag gav upp orkade inte försöka alls.

Förlåt Gunilla.

;(

Hawknestgrove
2007-12-13 00:49
#12

Ja, och så tänkte inte ens jag förut! Tänkte att bara texten är stor och tydlig, så kan man fatta, men som sagt, man blir aldrig för gammal att lära sig något nytt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Leffe
2007-12-13 02:31
#13

#12 Och tur är väl det. Det är ju en av tjusningarna, man kan alltid lära sig något nytt. Det gör man i jobbet också även om man jobbat i samma yrke 30 år.

Man blir aldrig fullärd

Annons:
Upp till toppen
Annons: