Annons:
Etikettsynskador
Läst 1666 ggr
myriis
11/6/07, 8:10 PM

Vad kan det vara?

Hejhopp!
Har ett lite mindre problem men är nyfiken på vad det kan vara.

Det är så att jag ser lite suddigt med ett öga. Det skiftar dock en del, ibland ser jag bra, ibland dåligt, ibland mittimellan, ja ni fattar. När jag tittar med båda ögonen har jag aldrig några problem med att läsa text eller liknande.
min skolsyster tyckte att det verkade ganska märkligt då jag på synkontrollen 5 veckor tidigare såg perfekt och på den senare inte alls såg bra.

någon som vet vad det kan vara?

Annons:
Jenna-Gun
11/6/07, 9:05 PM
#1

Är det inte bäst att gå och kolla upp det.

Spara aldrig på läkarbesök om det finns minsta misstanke om att det inte är bra.

Det finns ögonsjukdommar som kommer smygande eller akuta.

Marsch i väg .

Jenna

[LenaB]
11/6/07, 9:07 PM
#2

Du kan ju höra med din familj om det finns någon ögonåkomma i släkten eller bland de närmaste i din familj.

Vad jag kan se så är du 13 och du växer och utvecklas fortfarande. Skulle tro att det kan vara som med andra kroppsdelar att de inte utvecklas i samma takt. Tex man kan ha ett ben som är något kortare än det andra men nästa gång man kollar så är det ok eller bättre.

Eftersom du går hos skolsköterskan så är du under kontroll i alla fall. Men är du orolig tycker jag att ni kanske bör kolla det lite mer noga. Optiker eller ögonläkare.

Lena.

[SvenA]
11/6/07, 9:09 PM
#3

Jag har ingen aning men du bör kontakta en ögonläkare om det kvarstår för man skall alltid ta synförändringar på stort allvar det är bättre att gå en gång för mycket när det gäller ögonen.

Pehpsii
11/8/07, 5:52 AM
#4

Får du gröna små fläckar i synfältet eller känns ögat typ lite "svullet"? S kändes det för mig innan jag fick glaskroppsavlossning. Tyvärr gic jag till en vanlig läkarcentral där de bara trodde jag behövde glasögon. När jag sen komtill optikern så blev jag genast ivägschasad till ögonkliniken på sjukhuset och då hade det gått "för långt" och för lång tid så det blev svårt att fästa. Nu har jag ett "ärr" på höger öga som innebär att jag inte ser så mkt åt höger. Fattas en bit av synfältet ditåt. Inget jämfört med att vara blind, visst, men jobbigt då man nu inte får ta flygcert, vilket man drömt om sen man var 14. Och verkligen jobbigt då man älskar extremsport och är fotograf.

Så snälla, SKYNDA till en ögonläkare! Hellre en koll i onödan än en för lite!

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

[SvenA]
11/8/07, 6:26 AM
#5

Det är av yttersta vikt att en ögonläkare kontrolerar vad det kan vara för det kan gå mycket fort att få församrad syn så stå på dig och se till att du får komma till ögonläkaren snaast  för om det är något fel måste det åtgärdas .Att du är ung gör att det är mer viktigt att kontrolera och skolsköterskan är inte rätt person att avgöra sådana saker.

siddelina
11/9/07, 7:38 PM
#6

Ja, kolla upp det. Själv hade jag grön starr utan att veta om det. Det var en ren händelse att optikern reagerade på att jag såg mycket sämre på vänster ögat och mätte trycket som var för högt. Nu får jag behandling med ögondroppar och går på regelbundna kontroller på ögonkliniken.

Det är du som vet om du ser konstigt eller sämre, så stå på dig och ge dig inte!

Annons:
Upp till toppen
Annons: