Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1389 ggr
[SvenA]
2011-03-27 10:49

Sommaren är här

Nu är sommaren här så nu ska vi kunna klä oss i sommrkläderna om vi ska tro klockan för från och med i dag så har vi sommartid om det är någon som har missat det

Annons:
[Beavis]
2011-04-01 15:28
#1

Nej det hade jag koll på. Gick ut utan jacka igår, det  ar mindre skoj på kvällen sen.

wieslaw
2011-04-03 23:28
#2

sommaren kommer men ännu tycks den vara långt bortta från stockholm. i Lund talas det om rekordvärme. idag söndag skulle det varit sol 15 pluss. inget av detta.

[Beavis]
2011-04-04 01:29
#3

Nä inte var det några 15+ idag inte. Man får väll hoppas det tar sig i veckan.

[SvenA]
2011-04-04 09:53
#4

Det ska vara mulet i dag på förmiddagen sedan ska solen tydligen komma så snart har vi det riktigt varmt Fast innan isen på mälaren har smält så kommer vi inte att få så höga temperaturer

[SvenA]
2011-04-04 13:05
#5

#2 Välkommen hit kul att få se en ny bekant här på forumet hoppas att få se dig ofta här

wieslaw
2011-04-04 15:07
#6

tack för välkommst hällsning. mycket man inte kan hantera ännu. därför bra med en prommnad med mamma. ingen sol förän efter en timmes rask prommenad kring Rolandshovspoarken. solen svag men ändå finns den där-. naturligtvis stannar man till och läser skylltarna till utekafeerna som har öppnat.

inbjuder inte älnnu till handling, men kan konstatera attt det finns mjukglass när det blir daggs. 23 kr för liten strut  eller 28 för stor våffla. mjukglass och sommar. glassen är redan här men sommaren. en bra bit kvar

Annons:
[Beavis]
2011-04-04 20:23
#7

Låter trevligt. det var lite varmare idag

[SvenA]
2011-04-04 20:29
#8

Glassen ute får nog vänta ett tag till för min del

wieslaw
2011-04-07 19:46
#9

tyvär. ett tag såg det verkligen ut som om det kunnde bli goda nyheter här i stockholm. igår torsdagkväll på min promenad med mamma tittade solen fram då och då. i lä kunnde man känna lite värme. på de nyöppnade uteserveringarna satt folk och drack vin. många sprang sidan runndor. måsarna skrek glatt ut sitt budskap till alla att någån gav de bröd att äta. ankorna höll sig tyssta de åt. vi njöt. nässta dag torsdag ingen sol förståss man hade pratat om stormbyar men in i det längsta slog man dövörat till. steg ur taxibilen på efftermiddagen och höll på at t blåsa bortt framför huset där jag bor. det känndes så i alla fall. hemma kunnde man höra vinndens vinnande. och nu. man har lovat varmt i helgen igen. var är våren och var är sommaren någånstanns. inte var det så här på den gammla goda tiden inte eller--- metrologerna försöker få oss förstå att vi inte rikt igt minns men jag undrar. överallt hör man talas om väderförändringar. flygplan släpper ut föroeningar. varje år någått sköts upp i rymmden blev det konnstigt. en bekant i beligien rapoporterade förra veckan 23 pluss och regn. min syster so0m bor i Melburn australien sa de hafft den kallaste vintern sedan 1985 17 grader pluss. tack så mycket den vinter tar jag. men deras hus har sämmre issolering och så forrt det börjar krypa under 25 är det kallt. men vi ger inte upp. kanske ta och spela lite vår och sommar musik och sjunga lite vårsånger. nått måsste väl hjälpa.

[SvenA]
2011-04-07 20:25
#10

Har vi bara lite tålamod så kommer nog sommmarvärmen här också Fast just nu är det riktig höststorm här utanför Men den som väntar på något gott väntar inte för länge sägs det

[Beavis]
2011-04-07 21:38
#11

Tids nog kommer vi klaga på värmen istället

wieslaw
2011-04-07 21:56
#12

du har så rätt. många kommer att klaga över värmmen efter en vecka sådär. gnälla klaga svära. precis som man varje år glömmer bortt snön som plösligt kommer och ställer till så har man glöllömmt värmen. det är samma värme som många söker upp igrekland taihland mm. inte gnäller man så mycket där utan man söker upp skuggan. det kan man också göra här på hemmaplan. vi kan fortfarande välja. skugga eller sol eller blandat. vi kan och får välja precis som vi kan välja att stänga av radion eller tvn om nått inte poassar. själv ska jag använda knappen till dockningsstationen där allt dator och kringutrusstning är kopplad till. i brisst på annat ska jag läsa tidningen din färdtjänst och se om det står nått intesant

[Beavis]
2011-04-08 01:06
#13

Man e ju aldrig nöjd, men det är jobbit de få veckor det är högsommar här också när det är varm med hög luftfuktighet och man svettas som fan. Det är en anledning att inte semestra i thailand om man inte gillar det klimatet? Då åker jag nog hellre till torr värme i ex Grekland.

Annons:
[SvenA]
2011-04-08 10:04
#14

Jag tycker faktiskt om värmen och solen bättre än alls nö som har varit den senaste tiden snön gör ju faktiskt att man inte kan ta sig fram så under snösäsången så hhar man husarest på grund av dåligt markunderhåll

[Beavis]
2011-04-08 11:25
#15

Ja värmen är skön men inte när det är kvavt under högsommaren som visserligen bara är någon vecka i sverige men ändå. jag föredrar ju vår och sommar över vintern och hösten också

[SvenA]
2011-04-08 14:45
#16

Nu har vi i alla fall solen här

wieslaw
2011-04-09 20:43
#17

idag lördag messtadells kall vind som kämmpar mot varm. sool här mot efftermiddagen kommer solen men men kallt. blåsst. inte riktigt den där stormmen som tidigare men inte långt ifrån tycker jag. egentligen har varje årstid sin tjusning. det kan finnas sköna hösstdagar också friska fina vinterdagar eller som jag hörde första gngen sägas i en radioteater det finns inga dåliga väder. bara dåliga klläder. visst provade lite tunnare jacka ändå idag. inte vår förståss långrocken hängde och inväntade sin kamrat när han komm tillbaka. - du får nog ge dig ut i morgon om du måsste säger den tunnare jackan till sinkamrat. - inte mig emot svarar långrocken. jag får vila lmig ett större antal månader ändå. vi inväntar morgondagen. om det inte blåser tror jag på lite mer tur med vädret till promenader.

[SvenA]
2011-04-09 20:59
#18

Härliga texter du kommer med fortsätt med detta

wieslaw
2011-04-25 19:17
#19

ja för att nu få ett bra avslut på denna lilla diskution så kan man äntligen säga att sommaren är här. det började på riktigt under påskhelgen. kvällarna var lite kyliga men idag den sissta kvällen inann ny vardag är det precis som poå sommaren. jag hoppass att jag inte gör mig ovän med vädergudarna när jag skriver att sommaren är här nu. passa på njut. träffade en glädedödare påo landet som sa att - det här firsvinner efft er några dagar. visst valborg brukar bjuda på mindre angenäma överasskningar i form av kyla regn. men nu vill vi inte hölra nått sånt.

[Beavis]
2011-04-25 21:33
#20

Idag var det riktigt soligt och fint, lite bitande i vindarna men soligt och varmt. ja behövde ingen jacka och tog av mig min långärmade tröja.

Annons:
[SvenA]
2011-04-26 09:41
#21

Hela helgen har det varit riktig sommarvärme här och jag har kunnat suttit i bara shortsen och solat Men i dag är det mulet och det ska även komma lite regn ecventuellt

Upp till toppen
Annons: