Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1220 ggr
wieslaw
2011-04-05 15:30

i väntan på sommaren

sommar är inte bara tiden vi umgås mer med varandra på utan också tiden då man i skuggan eller gömmda för regnet läser mer böcker. nu äntligen kan stodkholm få ta del av det som våra vänner i vässtsverge kunnat göra i över drygt ett års tid redan med förtjusning. jag talar om att från talboksbiblioteket kunna ladda ner sin daisybok till datorn precis när man vill mitt i natten om det skulle så vara varför dinna möjlighet gjortts vet jag ingen bakgrund till. vår vänta två veckor till inann jag blir invigd i nedladdningens mysterium. vet att man blir tilldelad en personlig cod som ska skrivas in för varje gång man tänker ladda ner en bok. ett avtal ska också skrivas under att man förbinder sig att inte förmodligen sälja böckerna vidare utan yha de för eget bruk. möjligheten är fantastisk om det inte blir för krångligt. inga telefonköer till bibioteket men det betyder inte att stadsbibioteket går ifrån sin utlåning av talböcker. fortfarande är det oss valfritt att göra hur vi vill själva. kanske någån som redan provat på vill och kan berätta lite mer. själv får jag hålla mig till tåls ännu ett tag. det är kanske läge att ringa upp stadsbibioteket  och ställa sig i kön av intresserade så man kan det här när sommaren kommer.

Annons:
[SvenA]
2011-04-05 15:54
#1

Jag har haft den möjligheten sedan nyåret, och det är verkligen toppen tycker jag. Man får logga in sig med sin epostadress när man har blivit registrerad Så det är verkligen enkelt att ladda ner sedan, tycker jag som har stor datavana.

wieslaw
2011-04-05 16:18
#2

ja det ska bli spännande tydligen finns det 2 möjligheter. zipfil som ska packas upp eller nått annat där java är inblandat

[SvenA]
2011-04-05 20:03
#3

Jag laddar ner i zip fil det fungerar bäst med skärmläsaren tycker jag för den andra metoden bygger på flach som är ett bildfil

Upp till toppen
Annons: