Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 1773 ggr
Sigrid-pa-Pottan
5/13/11, 1:00 PM

Hjälpmedelsmässa i Östergötland

I förrgår var jag på en mässa om tekniska hjälpmedel som anordnades av SRF-Östergötland. Det var heldag och man fick lite info om mobiltelefoner, iPhone, att ladda hem talböcker själv, taltidningar mm. Det bjöds på mat och fika och eftermiddagen veks helt åt ledarhunden som hjälpmedel. Ett trevligt initiativ tyckte jag att det var, och man fick tillfälle att prova på olika hjälpmedel.
Länk till programmet finns här om någon är intresserad, och jag har skrivit lite egna intryck i min blogg om någon känner för att titta där.

Annons:
[Beavis]
5/14/11, 1:18 PM
#1

Häftigt att du bloggar trots synskada (säger jag som ett riktigt fördomsfullt offer) Tack för rapporten

Sigrid-pa-Pottan
5/15/11, 10:11 AM
#2

#1 Jag tror vi är ganska många som är synskadade och bloggar. I nuläget klarar jag datorn utan större problem med den synstatus jag har samt lämpliga hjälpmedel, men jag tror att det finns de som ser betydligt sämre än jag gör, som också bloggar.

[Beavis]
5/15/11, 11:06 AM
#3

Ja det fungerar nog med talsyntes och skärmläsare. Jag lärde mig ju fingersättning i skolan och att man skulle skriva utan att kolla på fingrarna. Men det gör jag i alla fall nu i stor grad.

Upp till toppen
Annons: