Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 2036 ggr
ElLobo
7/2/11, 3:02 PM

Ökad kunskap om funktionsnedsättning

Unga fick jobba som låtsashandikappade

Någonsin undrat hur det känns att vara blind? Eller att sitta i rullstol? Kanske inget man reflekterar över varje dag. Men nio ungdomar har under tre veckor haft just detta som sitt jobb.

Länk: Unga fick jobba som låtsashandikappade

Annons:
[Beavis]
7/6/11, 5:48 PM
#1

Man kan ju hoppas att de lärde sig något på riktigt och det gav dem insikt. Tonåringar kan vara rätt ytliga och mest tyckt att de lurat kommunen på lätta pengar? Men jag är skeptiker

EvaG
3/13/12, 9:17 AM
#2

Detta borde alla beslutande politiker göra också.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
3/13/12, 6:11 PM
Anterrabae
3/24/12, 11:39 PM
#4

så sant! De flesta borde få pröva någon gång.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
3/25/12, 11:35 AM
#5

Jag instämmer med er, alla borde få prova detta.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Beavis]
3/25/12, 11:40 AM
#6

Jag har sagt det förr, men detta borde ingå i utbildningen av Socionomer och även byråkrater på socialdepatrtement och vägverket etc.

Annons:
DesK
3/25/12, 11:44 AM
#7

Jag tycker faktiskt att det ska ingå i grundskoleutbildningen också, exempelvis att 7-9 klasserna årligen får testa på något funktionshinder.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Beavis]
3/25/12, 11:51 AM
#8

Kan vara en idé för att öka på deras empati och insyn i det hela. Det skulle säkert kunna överbrygga en massa frågor som de inte vågat fråga eller fått fråga som yngre av sina föräldrar.

DesK
3/25/12, 11:55 AM
#9

Ja just precis! Jag har ju en dotter som nu går i gymnasiet och en som går i nian och de har ju båda haft en teoridel i gymnastiekn, där dkulle det ju kunna passa att lägga in en friluftsdag om året där ungdomarna får testa på det olika funktionshindren. Jag frågade dottern som går i nian om vad hon skulle tycka om en sådan här dag. Hennes svar var: Det vore ju bra så mycket bättre än många av de fåniga aktiviterna som ordnas på dessa dagar!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Beavis]
3/25/12, 11:57 AM
#10

mmm Orientering. Vilket kaos  Jag brukade gå hem

Upp till toppen
Annons: