Annons:
Etikettövrigt
Läst 1486 ggr
medde
6/26/12, 7:34 PM

LeffeD ute i det gröna fina gräset.

Tänkte bara visa en fin liten bild på en av sajtens Medarbetare. Jag tycker den är så fin med LeffeD ute i det gröna tillsammans med min dotters Hund Mickey. Bilden är från en paus av iFokus för att litet slag då LeffeD tog sig ut till Adelsö och en hundtfäff.

Dagen var riktigt härlig med massa hundar och en strålande sol i det gröna fina gräset.

Mvh medde

Bilden är utlagt med ett ok från LeffeD

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
DesK
6/26/12, 7:38 PM
#1

Wow vilken härlig bild! Skrattande Tack medde för att du delar med dig och tack Leffe för att du är fototmodell! Skrattande

Får jag fråga vilken ras Mickey är?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

medde
6/26/12, 7:45 PM
#2

Tack. Mickey är en amerikansk cocker spaniel. En riktigt pärla

Samt så vet jag att LeffeD är en av rasen HomosapienFlört

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

DesK
6/26/12, 7:53 PM
#3

Aha det är en för mig rätt okänd ras, men jag tycker att de är mycket fina! Glad Homo Sapiens Leffe är ju självklart alltid lika fin! GladAha det är en för mig rätt okänd ras, men jag tycker att de är mycket fina! Glad Leffe är ju självklart alltid lika fin! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

medde
6/26/12, 7:55 PM
#4

Dagen var toppen härlig ute på Adelsö. Det är så fint där.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

DesK
6/26/12, 8:02 PM
#5

Ja det är härligt att se Leffe i gröngräset! GladAdelsö är helt underbart, jag har ockdå trevliga minnen därifrån! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Beavis]
6/26/12, 11:23 PM
#6

Fat som jag skrev någon annanstyans han ser ju inte ut som på sin Avatar direkt.  Önskar att jag hade lika mycket hår som han kvar

Annons:
EvaG
6/28/12, 8:14 AM
#7

En härlig bild som säger mycket.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Beavis]
6/28/12, 11:21 AM
#8

Har inte leffe upptäckt den här tråden ännu? Glad

Leffe
7/3/12, 12:19 PM
#9

Det var fint där ute på Adelsö

[Beavis]
7/3/12, 8:37 PM
#10

Jag bor på Ekerö men Adelsö är t o m landet för mig. Och långt bort så in i h****e.

Jag antar att ni åke personbil dit?

Leffe
7/3/12, 9:20 PM
#11
[Beavis]
7/3/12, 10:06 PM
#12

Ok ja det går ju lite fortare än vanlig buss, som tar en evighet ut dit

EvaG
7/5/12, 9:48 AM
#13

Adelsö är landet.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
medde
7/5/12, 10:24 AM
#14

#10 inte tar det mycket längre än att man skulle ta sig genom den gröna linjen i T banan. Tycket det är så underbart att man kan ta sig från city statskärna ut in en helt vacker natur och vatten omkring sig.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Beavis]
7/5/12, 11:15 AM
#15

#14 Lång id tar det i alla fall.  det är cirka fem mil ifrån Brommaplan dit

medde
7/5/12, 11:20 AM
#16

#15 Inte kan det väl var 5 mil. Jag åker hem från Adelsö då ink färjan på mindre cirka timmen. Och skulle det var 5 från Bromma är det ju cirka cirka 7 mil.. Låter för mig lite långt. Men visst fel kan jag ha..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Beavis]
7/5/12, 2:02 PM
#17

Det är ju i princip rakt fram hela vägen, och knappt någon trafik. Och fri hastighet mellan träkvista och färjan så det kan nog gå fort.  Jag kan inte den exakta sträckan i huvudet men det är ca 15km mellan tappström och brommaplan och sedan flera mil iifrån tappström till Adelsö.

Det finns en anledning varför väldigt få vill bo därute på heltid Skrattande

medde
7/5/12, 2:17 PM
#18

Inte är det rakt fram hela tiden.. Fri hastighet existerar inte på våra vägar. Någonstanns!!! Så det finns en heller i min värld, då jag har anvsar för dom jag har i min bil samt mina medtrafikanter som är ute på vägarna!!!!!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
7/5/12, 2:22 PM
#19

Start: Brommaplan, BROMMA, STOCKHOLM
Mål: Hembygdsgård, ADELSÖ
Avstånd: 38,8 km
Ungefärlig restid: 36 min

[Beavis]
7/5/12, 3:06 PM
#20

ok Smart att kolla Sl.se

medde. Visst har du rätt men du är inte ekeröbovad jag vet? Så du har kanske inte sett hur folk kör på vissa ställen?.

Annons:
medde
7/5/12, 5:47 PM
#21

Jag har haft körkort i ett visst antal år vill jag påstå. Så visst vet jag att folk kör för fort. det gäller nog på de flesta väger.

Men om jag bor där ute eller inte har väl inte med det att göra. Fort kör folk om man så kommer ut på till exmpel Essingeleden. Men det gör inte att man säger att det är fria hastigheter… Det är folk som kör för fort enl den lag som råder på våra vägar. Så det är alltså ett lagbrott och det kallar jag då inte "fri hastighet" på vägen.

Men du kanske tycker att bara för man inte bor ute på "ön" så man ingen aning om hur folk kör på just den vägen, men då tycker jag du har helt fel i ditt tänkande.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Beavis]
7/5/12, 7:44 PM
#22

Jag skämtade om "fri fart". Vi skämtar då och då om att det ä fri fart  där polisen inte kan övervaka jämnt osv.

medde
7/5/12, 7:48 PM
#23

" Och fri hastighet mellan träkvista och färjan så det kan nog gå fort"

Ser inte jag som skämt. Jag fick ju öven en skopa oveTt då jag inte bodde på "ön" så jag visst nog inte om att man kör fort på vägen ut dit.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Beavis]
7/5/12, 8:56 PM
#24

Du valde att missförstå mig men det är fritt att göra så. Jag gav dig inget ovett, och jag har ingen aning om vart du bor

medde
7/5/12, 8:58 PM
#25

Jag valde??? Med dom orden som"men du är inte ekeröbovad jag vet?" Så känns dom orden som en gliring och inget annat för mig.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Beavis]
7/6/12, 2:11 PM
#26

Du är fri att känna vad du vill.

Leffe
7/6/12, 3:23 PM
#27

Nu är det så här. "Fri fart" är något vi hade en gång i tiden och det var alltså lagligt att köra hur fort  man ville på de vägar som inte hade hastighetsbegränsningar. Sedan är det så att köra man fort än tillåten hasighet som begår man en olaglighet.

Efter 40 år i yrketrafiken har jag ett orökneligt antal gånger kört till och från Adelsö, Munsö, Färentuna och Ekerö och på vägar i dessa områden har jag konstaterat att de som har mest bråttom på dessa vägar är faktiskt ortsbefolkningen själva som är de värsta brottslingarna när det gäller att överskrida hasigheten och göra vansinniga omkörningar. Självklart ska ju alla om en färdtjänstbuss som håller laglig hastighet. Tror att tankegången hos de boende är att bor man där så kan man sin väg.

Det var samma elände även när gamla vägen användes. Skilllnaden är att då satt en del bilar fast mot trädstammarna vid sidan av vägen. En bra kombination Träd, snö och kurva. Det var ett par gånger jag fick stanna och gå och kolla om föraren levde och larma. Båda gångerna var det bilar registrerade på boende i Ekerö. Det var exakt lika mycket lagbrott på den gamla mycket kurviga vägen och den nyare mindre kurviga vägen ut till Ekerö.

Sedan vill jag inte prata om hur man körde på de mindre vägarna för att snabbt komma till sina respektive hem. Så det är lite fel ayy säga att det är de som bor utanför Ekerö som är de stora lagbrytarna på vägarna där ute.

Skriver detta då vi i tråden har kommit in på hastigheten, ortsbefolkningen, folk utifrån och fri fart (som det var länge sedan vi hade).

Annons:
EvaG
7/10/12, 3:24 AM
#28

Jag har inte varit här på ett tag. Men herre jösses! Här visas en bild på LeffeD ute på Adelsö och hade det lungt och stillsamt. Avkopplande helt enkelt. Tycker det är så kul när han kommer ut.

Då är det helt plötsligt trafiken det handlar om. Jag ser inte en bil där Leffe sitter. Så varför prata biltrafik. Det finns det andra sajter för sådan diskusion tycker jag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

medde
7/10/12, 10:17 AM
#29

Instämmer, jag ville med bilden bara visa ett minne från en fin härligt dag ute i det gröna med en go vän.. Livet kan vara så fint ibland och härligt. Ett minne som man kan tumma och titta på då vinter faller över vårt land.. Då är det mys att tänka på sommar och det härliga gräset runt fötterna.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Maria
7/27/12, 7:22 PM
#30

Fin bild på LeffeGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: