Annons:
Etikettsynskador
Läst 5956 ggr
Duvethon
1/5/13, 7:57 PM

Varför ser jag suddigt?

Hej på er!

Jag visste inte riktigt vilket iFokus forum jag skulle vända mig till, så om detta är 'fel' forum får ni gärna hänvisa mig till rätt.

Jag har inga glasögon eller linser och har aldrig haft synproblem överhuvudtaget. Men nu till problemet…på den senaste tiden vid vissa tillfällen,  t.ex när jag sitter vid datorn, är trött eller kollar på en punkt så tappar jag 'koncentrationen'. Jag ser suddigt och det känns som om jag skelar. Någon som vet vad detta kan vara? Tappar fokuset och är lite smått obehagligt eftersom jag inte haft så innan.

Tack på förhand

//E

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
DesK
1/9/13, 9:07 AM
#1

Svårt att gissa vad det kan vara. Det kan eventuellt vara trötthet, sover du ordentligt och tillräckligt mycket? Sen finns det flera olika former av synfel och ögonsjukdomar som kan ge liknande upplevelse av suddigt seende. Så du bör kontrollera synen, enklast är nog att du tar kontakt med din vårdcentral och ber om hjälp att kolla upp detta.

Jo detta är rätt forum för sådana här frågor Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
1/12/13, 5:58 PM
#2

Terminalglasögon kanske  är något du behöver?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Duvethon
1/14/13, 5:23 PM
#3

Tack så mycket för svaren, ska kolla upp det. Kan ni också se synligt med vilja?

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Maria
1/14/13, 5:26 PM
#4

Jag är ju i den åldern då "armarna inte räcker till" och jag har hittills klarat mig med sådana glasögon man köper på apotek bl.a annat.

Vanlig åldersnedsättning med andra ord.

Jag kan inte se liten text klart med vilja.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anterrabae
1/15/13, 1:16 PM
#5

När man anstränger ögonen så använder man musklerna i och runt ögongloben, när man blir trött i musklerna är det lätt att tappa skärpan. Det är samma princip fast åt andra hållet som gör att man med vilje kan göra synen suddig och oskarp. Men är du orolig, TS, så be en optiker eller läkare kolla upp ögonen.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: