Annons:
Etikettsyncentraler
Läst 6411 ggr
Jaexxon
2013-04-12 12:34

Svamp/parasit i ögonen(?!)

Kan man drabbas av jästsvamp såsom candida i/utanpåögat så att man bokstagligen kan SE dem som "grumlingar"?

Misstänker verkligen det, har varit sockermissbruk och haft problem att inte sluta fören för någon månad sedan. Dett började eskalera i februari, påminner 110% av olika former av jästsvampen. Kan inte alls känna mig trygg, vet inte vars man ska vända sig inte till min ögonmottagning här då de bara sa att det är grumlingar utan att kolla.

Någon som varit med om liknande?

Annons:
Anterrabae
2013-06-04 01:44
#1

Inte varit med om och fått konstaterad candida. Men visst kan den sätta sig som du beskriver. Har man mycket candida kan den tyvärr sprida sig till hela kroppen. Själv har jag brottats med parasiter. Det är dock svårt att få gehör på ögonmottagningen, de brukar inte vilja titta åt det hållet.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Mezzzanina
2013-07-14 01:49
#2

När jag hade blodförgiftning med svamp i blodet så växte det även svamp i mina ögon.Vet dock inte om det är samma typ av svamp som du beskriver.Men det som hände mig var alvarligt.Det var så jag fick min synskada. Nu har jag tre blinda punkter i mitt ena öga och en blind punkt i det andra.Så kolla upp med en läkare.

Upp till toppen
Annons: