Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 2023 ggr
whysoserious
2014-01-04 22:49

Någon som har färgade linser?

Någon som använder färgade linser? Isåfall, varifrån köper ni/beställer ni dem?

Har letat på internet efter blå linser, vill ha några som ser naturliga ut men vet inte om jag kan lita på bilderna jag ser… Tänkte ha linserna till vardags då jag annars har vanliga genomskinliga linser med styrka. Har för övrigt gröna ögon. :)

Någon som har tips på märke eller sida?

Annons:
Anterrabae
2014-01-15 17:04
#1

Hat inte Linser själv,en en nära vän köpet sina färgade med styrka via sin optiker.. Kanske är bra att lägga det extra första gången, så fu får rätt :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

mogfarm
2014-01-15 17:13
#2

Min syster har haft det också. Hon köpte det hos optikern som hon gick hos.

mollyt
2014-03-10 21:12
#3

whysoserious Prata med din optiker, ofta finns det provlinser där man kan se färgen.

Om man behöver så kan man även få handmålade linser (om man t.ex. har en missfärgad iris) som då är mer kosmetiska linser. Annars finns det ju "vanliga" kontaktlinser både med och utan styrka som är billigare än de handmålade.

I vilket fall så ska du prata med din optiker. Kontaktlinser (färgade eller ej) är inget man ska chansa och köpa utan att ha fått linsen ordinerad. En dåligt tillpassad kontaktlins kan göra stor skada på ögat. Linserna som säljs idag har olika material, olika storlekar, olikt kupade och olika kant-designs. Så två linser med "exakt samma mått" sitter troligtvis helt olika på ögat - och det är optikerns jobb och ansvar att ditt öga inte tar skada av linsen. 

Var rädd om ögonen, man har bara två! ❤️

/ Specialutbildad optiker

Upp till toppen
Annons: