Annons:
Etikettövrigt
Läst 14741 ggr
silverfiisk
2014-07-02 01:07

Ser suddigt på ena ögat, använder linser.

Jag har använt månadslinser i ca 2 år, och det har fungerat jättebra hela tiden. Igår märkte jag dock att jag ser suddigt på ena ögat, oavsett om linsen är i eller inte. Jag ser såklart mindre suddigt när linsen sitter i, men om jag håller för ett öga i taget så är det ganska stor skillnad på synen. Jag har tvättat linsen noga, och jag har tittat om den är skadad, vilket den inte är. Vad kan det vara för fel och vad tycker ni att jag ska göra? Borde jag gå till en optiker eller ska jag vänta på att det blir som vanligt igen? Jag skulle uppskatta snabba svar! :)

Annons:
Sevgi
2014-07-02 01:37
#1

Testa byt lins på det ögat. Det kan vara så att det ögat är uttorkat med. Men jag tror det är så att du fått svagare syn på det ögat, och din länsstyrelsen inte är tillräckligt stark längre. Testa byta den linsen, köp en återfuktande ögondropp och droppa morgon och kväll (om ditt öga är torrt då) annars gå till en optiker :)

annia1
2014-07-02 02:14
#2

Jag har aldrig använt linser själv så vet inte nåt om såna. Men för mig låter det som det är länge sen du var till optiker. Så gör ett besök hos en sån för det kan mycket väl vara så att du fått sämre syn.

.

Sevgi
2014-07-02 02:57
#3

Länsstyrelsen… Suck, autocorrect i farten ;p haha. Det ska så linsstyrkan*

silverfiisk
2014-07-02 12:04
#4

#1 jag har ganska nyligen ökat styrkan, så jag tror inte att linserna är för svaga. Jag ska ta en ny lins och se om det blir bättre. Tack för hjälpen :)

annia1
2014-07-02 15:14
#5

silverfiisk nu är det möjligt att jag missförstår dig. Har du ändrat styrkan på egen hand. Om du gjort det så gå till en optiker så att du får rätt styrka.

Har du varit till optiker och därför fått starkare så gå då tillbaka till optikern så dom får kolla att du fått rätt. En optiker kan också se om det är nåt annat fel.

.

silverfiisk
2014-07-02 21:19
#6

#5 jag har varit hos en optiker och fått styrkan ökad, skulle inte göra det själv. Det är mycket mindre suddigt idag, så jag väntar några dagar med att gå till optikern. Tack för ditt svar iallafall:)

Annons:
mollyt
2014-07-18 21:42
#7

#6 bra att det är mindre suddigt idag! Det kan ha varit något fel på linsen annars för det händer ibland att det ligger en felaktig lins i förpackningen. Det har hänt mig att det varit fel styrka en gång. Annars så kan det finnas orsaker som ger tillfällig suddighet, som till exempel en svullnad i hornhinnan. Om det inte blir bättre på några dagar så skulle jag rekommendera att du går till din optiker och ber dem att titta!

Är det suddigt hela tiden eller bara när du ska se på tv eller läsa bok?

silverfiisk
2014-07-18 23:04
#8

#7 Det var suddigt hela tiden, men jag tog en ny lins och då blev det som vanligt, så det var nog något fel på linsen.

Upp till toppen
Annons: