Annons:
Etikettbemötanden
Läst 2039 ggr
[SvenA]
12/24/10, 12:21 PM

Anhöriga våra stora hjältar

Hur skulle vi som har omfattande funktionshinder och som har behov av annan person för att kunna leva ett värdigt liv överleva utan våra anhörighjältar

Svaret är mycket enkelt många av oss skulle helt enkelt duka under vi skulle inte kunna överleva utan våra anhöriga

Tyvärr så uppskattas inte vår anhöriga av våra beslutsfattarre och dom tjänstemän som ska utreda våra behov av den praktiska hjälpen vi måste få för att kunna fungera i vardagen kräver att våra anhöriga helt ska anpassa sina egna livefter våra behov av praktisk hjälp

och fullständigt och dygnet runt ska stå till pass för våra behov

Dom ska enligt biståndsbedömmarna i nte ha något eget liv alls dom ska bara vara till för oss

Vi har lagar och konventioner som ska se till att vi får den hjälp och stöd som vi har behov av på grund av våra funktionshinder men dessa saker struntar biståndsbedömmarna och domstolarna i fullständigt

Dom fortsäter och kräver att våra anhöriga ska vara oss till hjälp 24 timmar om dygnet detta kommer att i slutändan kunna sluta med att det blir skilsmässor i många förhållanden och vi kommer då att tvingas in på olika instituioner som inte finns i dagsläget

Man måste alltså se till att byga nya instituioner och vad kommer inte det att kosta samhället

Våra anhöriga måste få kunna leva sina egna liv utan att ständigt behöva var passupper år oss 24 timmar om dygnet

Annons:
Leffe
12/26/10, 6:19 AM
#1

Ja de är våra stora hjältar och borde bli uppmärksammade på dessa galor som är på teve

[SvenA]
12/26/10, 10:17 AM
#2

Det var ett bra förslag

Man skulle kanske verka för att man anordnar en gala för våra anhöriga som ställer upp och verkligen offrar sig för attt vi ska kunna fungera i vardagen

[annajohannas]
12/10/13, 7:40 PM
#3

Jag vet att det är ett bra tag sedan, som detta inlägg skrevs, men jag måste få hylla min mor och son (det finns ju inga galor för dem). Hade de inte varit för dem, så hade jag inte klarat av vardagen.

Upp till toppen
Annons: