Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 1369 ggr
[SvenA]
2010-12-05 11:50

Svenskt Näringsliv vill inte

Svenskt Näringsliv vill inte att otillgänglighet i samhället ska klassas som diskriminering.

Detta visar på att Svenskt Näringsliv inte vill se oss i samhället och följdaktligen inte heller är intresserade av oss om arbetskraft heller.

Samtidgt säger regeringen och andra partier att alla som kan arbeta också ska göra det.

Det rimmar dåligt då den parten som ska förse oss med arbete inte är intresserade av oss som arbetskraft

Så frågan är hur ska vi då överleva för regeringen vill inte ge oss bidrag till vår försörjning och svenskt näringsliv vill inte ge oss arbete så att vi får lön

Vi ska alltså inte få finnas till det är den yttersta konsekvensen av deras handlande

Annons:
Leffe
2010-12-07 15:13
[SvenA]
2010-12-07 16:47
#2

Kallas även moment 22

[Beavis]
2010-12-09 16:13
#3

Jag lever i moment 22. Känns hopplöst. Visst förstörde jag min framtid genom att inte studera flitigt och inte vara en välartad gosse. Men andra har gått min väg och klarat sig. Jag är fortfarande utanför trots vidarestudier mm.

[SvenA]
2010-12-09 16:28
#4

Det är som jag alltid har sagt att vi med olika funktionshinder ligger allra längst ner på stegen över vilka man anställer

Det finns massor av funktionshindrade som inte får arbete trots att dom är högutbildade och det beror helt på alla fördommar som finns om oss

[Beavis]
2010-12-09 16:36
#5

Ja det är ju så att man säkert kan få jobb om man söker sig  till traditionella branscher för rörelsehindrade som telefonister och kontorister om man har höga betyg. men i övrigt är man utestängd.

[SvenA]
2010-12-09 16:44
#6

Inte ens där är det så lätt att få ett arbete med den höga arbetslösheten som finns i dag

Jag hhörde på nyheterna i dag att det är 27000 som har ett så kallat fas 3 arbete vilkeet innebär att man får en sysselsättning hos en arbetsgivare utan lön men arbetsgivaren får betalt av staten för att en arbetslös får komma till företaget och utföra vissa syslor

Det är då inte så lätt at kunna få ett arbete meed lön om man har ett funktionshinder när arbetsgivarna kan få betalt bara dom tar in en arbetslös från arbetsförmedlingen

Annons:
[Beavis]
2010-12-09 20:10
#7

Nä jag har börjat vägra sådana slavjobb till slavlöner. Det ger inget utom "kanske bra referens" skitsnack på hög nivå. I princip ingen får jobb genom praktikplatser idag det är bara en väg för billig/gratis arbetskraft. Skulle man mot förmodan få erbjudande om arbete efter praktiken som rörelsehindrad/synskadad så ser man hur det glittrar i ögonen på dem då de föreslår lönebidrag eller nystartsbidrag.

[SvenA]
2010-12-09 21:08
#8

En lönebidragsanställning är väl inte fel igentligen det viktiga är att man får ett arbete man kan leva på

[Beavis]
2010-12-09 22:02
#9

Lönebidrag är helt okej. det kan jag leva med men praktiker och annat kan jag det inte.

Vet inte jag har resignerat. Vet bara att jag aldrig mer vill ha en praktik. Vill de ha mina tjänster får de betala. Men det vill de inte så jag får inget betalt.

Upp till toppen
Annons: