Annons:
Etikettbemötanden
Läst 1755 ggr
[SvenA]
9/12/10, 12:20 PM

Vad trött jag blir på filter

Jag blir så trött på alla dessa konstiga så kallade spamfilter det ena är värre än det andra

När till och med synskaderörelsen har dessa så kan man verkligen fundera vart man är på väg

Det heter att internet ska vara tillgänglig för alla. men det blir bara svårarare och svårare för mig med skärnläsare att kunnna vara ute på nätet.

//edit ändrade rubriken : Beavis

Annons:
Leffe
9/18/10, 7:10 PM
[SvenA]
9/18/10, 8:33 PM
#2

Jag med men jag vet inte vad det betyder igentligen

[Beavis]
9/18/10, 8:41 PM
#3

spam är ett engelskt ord för tärnad skinka på burk.

Varför det blivit tt ord för reklam vet jag inte?

Maria
9/19/10, 8:20 PM
#4

Tärnas skinka på burk smakar skit så på det sättet kanske det är ett bra uttryck för något man ogillarFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
9/19/10, 9:55 PM
#5

Spam är något fullkomligt gräsligt och tyvärr har vi inget bra svenskt ord för detta. Blir man infångad av någon spamrobot så kan man innom loppet av mycket kort tid, bara någon timme, få hundratals mail i sin inkorg. Tro mig detta är inte alls roligt, eftersom man då sannolikt missar den intressanta och vikta eposten. Jag har råkat ut för detta och har därför förståelse för att det skapas olika sorters spamfilter. Hur dessa ska utformas för att både fungera tillfredställande för synskadade och ändå hålla god säkerhet kan jag inte riktigt svara på. Vad jag har sett erbjuder många sajter en alternativ kontroll där man ska lyssna på något som sägs och sedan skriva in detta.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Beavis]
9/20/10, 2:41 AM
#6

#5 Det låter ju bra, jag har tyvärr aldrig sett något sådant? Men å andra sidan har jag inget systemljud på min dator sedan länge.

Annons:
[SvenA]
9/20/10, 1:44 PM
#7

Vissst finns det som du säger tal i vissa inloggningsuppgifter för att undvika spam men problemet är attt dessa inte går att uppfatta om man råkar höra lite dåligt och samtidigt inte ser alls

Det finns fler enkla lösningar en är att man ska lägga i hop två siffror och skriva in i nästa skrivfält det fungerar alldeles utmärkt för då ligger inte dessa uppgifter i en bildfil som dom flesta gör i dag det är just det att man lägger in uppgifterna man ska skriva in i en bildfil för det är så att det finna inga skärmläsare som kan tolka bilder

[Beavis]
9/20/10, 2:14 PM
#8

Du menare de matematiska filtren? De är ju en rätt bra lösning. Men vet inte hur bra de är emot spambotarna? För de har minskat tror jag.

[SvenA]
9/20/10, 4:04 PM
#9

Dom fungera bra för oss i alla fall

Och jag får sällan en massa spam även om jag skriver väldigt mycket på olika håll så jag tror nog att det är lite överdrivet i vissa läger

Det har enkelt gott mode i att man ska ha dessa konstiga spammfilter

Förom det verkligen skulle vara oövestigliga problem så är det konstig att inte fler har dessa

[Beavis]
9/20/10, 5:03 PM
#10

Det är för att inte olika spamföretags datorfprogram så kallade "spambots" inte skall kunna registrera sig på dessa sajter och communitys och inifrån terrorisera deras medlemmar med spam. Dålig pr för sidan helt enkelt och efterfrågas av användarna. tyvärr drabbas alltid någon.

Upp till toppen
Annons: