Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1439 ggr
DesK
2010-08-03 11:18

En rolig träff

Igår träffade jag SvenA ansikte mot ansikte. Vi hade bestämt träff för en fika på stan. Vädrets makter var inte riktigt med oss för när Sven kom med färdtjänsten ösregnade det. Fort fort in på ett fik, där vi blev sittande länge och snackade om allt möjligt. Jag har aldrig kört en permobil förut så det blev lite missöden innan jag kom på hur man gör, tack och lov uppstod inga skador.
Vi fick så klart många glada skratt, men snackade en del allvar också om funktionshidrades villkor i vårt samhälle. Vi har en lagstiftning som ser ut på ett sätt på papperet och ett annat i verkligheten. Så borde det väl inte vara! Det här med frihet i 48 minuter är ju bara för löjligt, då hinner man ju knappt utanför dörren förrän man ska tillbaka igen!
Mycket skulle kunna göras och jag är helt övertygad om att alla skulle tjäna på ett vettigt ledsagarsystem där den funktionshindrade får större möjlighet att själv bestämma. Detta skulle öka livskvaliteten för den handikappade och minska belastningen på vården + att det skulle ge bra arbetstillfällen.
Några dråpliga missförstånd lyckades jag klanta till också, bland annat pekade Sven åt ett håll och menade att vi skulle ditåt och jag pekade åt ett annat håll och menade att vi nog skulle ditåt. Inte särskilt klyftigt av mig Skäms Naturligtvis var det jag som hade virrat till väderstrecken men Sven hade full koll Skrattande
Sven tack för en trevlg eftermiddag och jag hoppas att vi kan göra om det framöver Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[SvenA]
2010-08-03 16:47
#1

Tack det var verkligen en trevlig träff och det är alltid kul att träffa personer man har kontakt med även om man som jag inte ser personen i fråga

Du gjorde inte bort dig alls för vi kan alla ha fel i bland det var bara att vi var på min spelplats som jag fortfarnade har i huvudet hur det ser ut och visst vore det kul att träfas flera gånger

Det är faktiskt tur att du ville träffa mig på det sättet fick jag komma ut lite mer än 48 minuter den dagen ock det uppskattas verkligen kan jag lova

Denna kommentar har tagits bort.
[Beavis]
2010-08-04 02:07
#3

jag tog bort ern dubbel post/beavis

DesK
2010-08-07 00:04
#4

Sven du ska inte tacka mig för vår trevliga träff. Det var lika mycket du som gjorde vår träff så trevlig. Synskadad och rörelsehindrad är du, men du har en fullt fungerande hjärna och mycket god verbal förmåga, så för mig är du en av alla dessa fina människor som försöker ställa upp för sina medmänniskor. Du gör ett fantastiskt arbete som jag tycker borde ge dig en jättestor medalj Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[SvenA]
2010-08-07 10:31
#5

Men utan er medmäniskor vore jag inget alls

Leffe
2010-08-09 23:03
#6

#4 Du har mycket rätt i det du säger om Sven. Jag träffar honom ibland och pratar mycket med honom per telefon. Hur stora och många problem han kan drabbas av så har han tid att slå en signal och fråga hur jag mår. Tänk om alla vore så.

Annons:
[SvenA]
2010-08-09 23:06
#7

Det är bara rätt för vi är till för att hjälpa varandra och inte stjälpa varandra och kan vi stödja varandra så ska vi göra det det har alltid varit mitt ledord i livet

DesK
2010-08-09 23:08
#8

Sven ingen människa är något utan medmänniskor, människor behöver människor.
Leffe ja visst vore det fint om fler människor vore som Sven Glad Du själv är också en av dessa fina människor förstod jag av vad Sven sa Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: