Annons:
Etikettledsagarservice
Läst 2159 ggr
[SvenA]
2010-04-27 10:32

Ledsagare& Assistans

Är det någon här som har blivit av ned sin ledsagare eller personliga assistent som ni har haft enligt LSS

Jag själv är av ned ledsagaren från den 1 maj trots att jag är helt beroende av ledsagare när jag lämnar bostaden i och med att jag har rullstol och inte kan köra den själv på grund av att jag inte ser

Annons:
[Beavis]
2010-05-14 00:41
#1

Inte jag men det måste ju finnas fler än du som drabbats tyvärr

Sigrid-pa-Pottan
2010-05-19 18:59
#2

#0 Hur motiveras det beslutet?

Har själv aldrig ansökt om ledsagare trots behov, eftersom jag informerats om att synskadade inte har rätt till ledsagning enligt LSS i min kommun.

[Beavis]
2010-05-19 23:58
#3

Det tycker jag är sjukt! Va fan är det några som behöver ledsagning och borde vara inskrivna i LSS är det ju synskadade… Vilka är det som är berättigade då om inte eb blind person i rullstol är det? Fredrik Rheinfeldt efter en blöt natt på Rosenbad?

Sigrid-pa-Pottan
2010-05-20 08:42
#4

#3 Ja, kanske det.SkrattandeSkrattande

[SvenA]
2010-05-20 18:19
#5

Det är för personer med synskador rörelsehinderdiabetes med stora hjälpbehov

[Beavis]
2010-05-20 22:43
#6

#5 Ja precis men är inte en rullstollsburen blind person, en person med STORA hjälpbehov??? Helt sjukt nä vi ska vårdas i hemmet av vår familj och när de inte orkar ska vi dö i ett dike precis som naturen avsåg…. (obs sarkasm)

Annons:
[SvenA]
2010-05-21 11:24
#7

Vad de inte förstår är att våra anhöriga inte orkar att vara tillgängliga hele dygnet och att de inte alltid har samma intresse som den som är hjälpberoende har så frågan är vem som har den största rätten att göra det man har intresse av

Man måste kunna vara ifrån varandra vissa tider för att man ska kunna ha något att tala med varandra om och båda parterna mnåste få ett fungerande socialt liv

Vi har ett samhälle där man värnar om att alla ska kunna få leva självständigt och det måste även omfatta poss med stora hjälpbehov

Ska det inte omfatta oss så måste man klart och tydligt säga detta attt alla som behöver hjälp ska bo på en särskild plats i landet där vi kan

vara utanför det övriga samhället

[Beavis]
2010-05-21 12:04
#8

#7 Bra sagt

[Beavis]
2010-06-09 22:03
#9

SvenA har varit på tv4 och pratat om sitt ärende. Klicka på denna länk för att titta: Sven på TV4

Upp till toppen
Annons: