Annons:
Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 1237 ggr
[SvenA]
2010-01-12 21:53

Dela med dig

Nu har vi äntligen gjort det enkelt att dela inlägg och artiklar på populära sajter som Facebook och Twitter.

Intill varje inlägg och artikel finns en ny länk som heter "Dela". Håller du musen över den får du fram en hel drös med alternativ för att dela inlägget eller artikeln på andra sajter. Här kan du enkelt dela till Facebook, Twitter, skicka som e-post och mycket mer.

Annons:
EvaG
2010-01-15 14:24
#1

Ett bra sätt att få ut sajten på andra ställen.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[SvenA]
2010-01-15 14:27
#2

Nen det fungera tyvärr inte med skärnläsaren

Jenna-Gun
2010-01-16 22:21
#3

Nähä det var trist

Jag är ju mest på facebook

[SvenA]
2010-01-16 22:23
#4

Facebok fungerar inte heller med skärnläsaren

Sigrid-pa-Pottan
2010-01-17 18:33
#5

#4 Det är även min erfarenhet att Facebook inte verkar fungera med skärmläsare. Ännu ett exempel på att synskadade stängs ute. Och jag har inte lyckats hitta någon länk där man kan kontakta de som administrrerar facebook för att framföra synpunkter - vilket ju kan tyckas både märkligt och dåligt.

Och dessutom måste man ju skriva in den förvrängda text som anges på 2 olika bilder VARJE gång man vill göra ett inlägg i en allmän diskussion. Fixa det, det blindstyre som kan! Alternativet är att skriva in den text som hörs på en ljudfil. Ljudfilerna verkar komma från amerikanska B-filmer eller liknände, håller dålig kvalitet och oftast med personer som skriker/sluddrar något snabbt, givetvis på engelska. Hur många ej engelskspråkiga klarar av det utan svårighet? Nej, Facebook är verkligen inte till för de som har synhandikapp!

Lite märkligt i sammanhanget att SRF puffar för att de finns där…

För min egen del så har jag inte riktigt fattat vitsen med facebook, tycker inte att det ger mig så mycket, så i ärlighetens namn har jag åtminstone inte hittills lidit så mycket av otillgängligheten. Men det är klart, sånt kan ju ändras om man skulle hitta något som engagerar en i högre grad.

iFokus fungerar däremot mestadels riktigt bra med skärmläsare . det måste framhållas. Så varför något så stort och världsomspännande som facebook ska vara så uselt i det avseendet kan man ju undra.

[SvenA]
2010-01-17 18:43
#6

För mig med hal skärnläsare så fungerar inte facebok alls

När det gäller i fokus så har grabbarna verkligen lagt mer ett enormt arbete för att det ska fungera så bra som möjligt

Faktum är att i fokus fungera mycket bättre än vad SRF sidan gör med hal detta har jag påtalat för SRF

Vi somläser med skärmläsare är utestängda från många hemsidor

Annons:
Upp till toppen
Annons: