Annons:
Etikettledsagarservice
Läst 1880 ggr
[SvenA]
2009-11-16 21:08

Anhöriga ska de vara våra ledsagare ?

Ska våra anhöriga behöva ställa upp som våra ledsagare när vi vill lämna hemmet?

Jag anser att de inte ska behöva göra det för de tar hand om oss när vi är hemma och får dra det tunga lasset i våra hem och då ska de inte behöva vara våra ledsagare också

Vi ska kunna lämna våra hem och komma ut utan att de ständigt ska behöva vara med oss

Vad tycker ni övriga ?

Annons:
Jenna-Gun
2009-11-17 13:23
#1

Jo det är klart. Att bo i stan gör ju saken lite annorlunda. Jag skulle inte kunna bo kvar jär om inte min man vore min ledsagare och färdtjänst.

Jag skulle nog inte vilja ha någon annan heller. I en liten by som här sprids alltid rykten som jag helst vill slippa. Även om de har tystnadsplikt så får alla veta vad jag gjot eller inte gjort.

[SvenA]
2009-11-17 17:33
#2

Det är alltid ett problen på en liten ort med detta at folk inte kan hålla tyst

DesK
2009-11-17 20:32
#3

Det korta svaret är nej.

Däremot är det väl så att det kan vara trevligast och roligast att handla med någon nära anhörig. sedan kan det ju också vara så att den anhörige inte är hemma eller kanske är sjuk och då är det extra viktigt att detta med ledsagarservice fungerar ordentligt.

Jag accepterar inte att ledsagarservice sköts på olika sätt i olika kommuner, det borde vara en självklarhet att detta sköts lika oavsett var i landet man bor och naturligtvis ska alla som har behov av ledsagare ha rätt till detta.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[SvenA]
2009-11-17 21:30
#4

#3 Jag håller helt med dig i allt du säger

Upp till toppen
Annons: