Annons:
Etikettsynskador
Läst 1577 ggr
Lovizaa
8/13/09, 8:58 PM

Hjälp tack

Hejsan, jag skulle behöva lite hjälp.

Ibland börjar allt snurra, i ögonen, (dock tror jag det är bara i högra ögat, det känns som det). Det är ganska svårt att förklara vad som händer, men allt blir dubbelt och ja, det känns som att ögat snurrar omkring. Och jag blir yr och illamående, fast på ett annat sätt än vanligt.
Men när jag håller för nått av ögonen blir att bra igen.

Nån som vet vad det kan vara för fel? Det är väldigt obehagligt. Obestämd

Ps, jag är närsynt redan.

Annons:
[SvenA]
8/13/09, 10:11 PM
#1

Jag vet inte vad det kan vara men jag skulle kontakta en ögomläkare så att denne får titta på ögonen

Man ska alltid ta förämdringar i ögonen på stort allvar

Man ska vara medveten om att man bra har två ögom och de går inte att ersätta som en skadad höft

Lovizaa
8/13/09, 10:22 PM
#2

#1 Jag har varit hos optikern på början av sommaren, dock glömde jag säga nått om det då, men dom såg inget heller.

[SvenA]
8/13/09, 10:33 PM
#3

Det är inte alltid optikern ser allt de har inte de möjligheterna som en ögonläkare har

Det är därför du ska kontakta en riktig ögoläkare

Det finns både privata och landstings läkare inom ögonvården

Det beror lite på var man bor i landet vad som finns att tillgå

Lovizaa
8/13/09, 10:55 PM
#4

Hm okej. Men vad gör dom då? Eller, hur tar dom reda på… vad för fel ett öga kan ha?

[SvenA]
8/13/09, 11:11 PM
#5

Ögomläkaren kan titta in i ögat på helt andra sätt än vad en optiker kan

Ögonläkaren ser vad som ligger bakom det felet man har med ögonen

Optikerna kan i princip bara kontrolera ögonskärpan och trycket i ögart

Medan ögomläkaren kan kontrolera synnerverna och allt annat som gör att vi ser bra

Det är därför det är så viktigt att man låter läkaren titt och avgöra

Jag kan bara gå till mig själv om jag skulle ha bara litat på optikern

När jag kom till ögonläkaren visade det sig att jag hade börgan på grå starr och em del annat som inte var möjligt att behamdla för att jaghade gått för länge inan jag gick till ögonläkaren och i dag är jag blin och ser inte ens dataskärmen framför mig

Lovizaa
8/13/09, 11:18 PM
#6

Okej.
Ojdå, men vad menar du med att du skulle kunna gå till dig själv?

Annons:
[SvenA]
8/13/09, 11:38 PM
#7

Jag gick till optikern oche enligt denne så behövdejag bara starkare glas

Så det ärdäför jag tycker att du ska gå till läkaren

Lovizaa
8/14/09, 8:47 PM
#8

Hm, får försöka fixa det då. Men tack för hjälpen iallafall. Glad

[SvenA]
8/14/09, 8:58 PM
#9

Lycka till

Leffe
8/15/09, 1:16 PM
#10

Optikern kan kolla synen och eventuella brytningsfel. Ögonläkaren kan kolla mycket mycket mer i ögat

blindstyret
9/29/13, 8:32 PM
#11

Jag hade samma problem. Kopplat till min begynnande Blepharospasm, som sedan övergick i Meige's Syndrome. Om du har blinkningar eller känner krampliknande symptom, så är det troligen nervrelaterat

Folk har gått i upp till 5-6 år innan de fått rätt diagnos på detta. Och det ett fåtal läkare, även ögonläkare, som känner till detta.

Just att man får allt att fungera normalt när man håller för ett av ögonen är ett av kännetecknen för detta. Det gäller att få in läkarna på rätt spårtidigt, så finns det en liten chans att det kan stabiliseras.

Men det kan vara svårt, de vidhåller ju gärna sina egna teorier och då kan ofta felbehandlingarna komma som ett brev på posten. Själv blev jag felbehandlad under många år med BOTOX-injektioner med helt felaktiga intervall, och jag fick en massa mediciner som bara gav biverkningar.

Nu har jag äntligen fått en neurolog, som dessutom kan lite mer om hur signalerna går i ögonen, synnerverna och annat relaterat. Ögat och 'kända' sjukdomar är vad man hittar hos en ögonläkare. Jag har avverkat ett tio-tal redan. Men det handlar ju väldigt mycket om neurologiska aspekter också.

Bara ett litet tips. Det är ju inte säkert det stämmer in på mer än ett fåtal problem. Jag kan ju bara utgå ifrån mina egna och se likheter hos andra.

Upp till toppen
Annons: