Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 2654 ggr
Mezzzanina
2009-02-18 01:28

Anväder ni Daisy spelare?

Hej!

Jag har en så kallad "Daisy spelare" som jag fått från cyncentralen.Jag tycker den är toppen!Jag kan ladda upp den som man laddar en vanlig mobil, med en laddare.Sedan beställer jag talböcker från biblioteket som de skickar hem till mig gratis med posten.När jag hört klart dem så vänder jag bara på adresslappen på fodralen på talböckerna och postar tillbaka dem (utan porto) till biblioteket i een vanlig brevlåda.Det  är smidigt ocSjälva Daisy spelaren har stora tyddliga knappar som är formade så att man lätt kan känna igen dem med fingrarna.

Man kan också spela vanliga cd skivor i den.

Daisy spelaren är praktisk.Den har ett handtag så att man an bära med den runt till den plats där man vill sitta och lyssna.Och då har man ju laddat upp batteriet i den så då behöver man inte tänka på strömmen.

En del tycker att de som läser upp Daisyböcker låter stela.Men jag tycker att de blir bättre och bättre på att läsa in böckerna.Jag tycker inte att detta är ett stort problem numera.Kanske var det så i de äldre ljudböckerna.

Jag har stött på måga synskadade (särskillt äldre människor) som vill läsa men inte kan på grund av synskada, ssom inte har fått veta att denna möjlighet med Daisy spelaren faktiskt finns.

Så därför skriver jag lite om detta här ifall någon vill läsa böcker men inte kan.Ett tips helt enkelt!

Man kan få hjälp att få en Daisy spelare på syncentralen.

Annons:
[SvenA]
2009-02-18 07:06
#1

Jag har både en Vicktor reader Clasic sedan har jag den senaste Vicktor reader stream som inte är större än ett cigarettpaket och den har ett minneskort på4 gb som man laddar in sina böckr på

Den har även en inspelningsmöjlighet som man använder som fickminne

Båda spelarna har jag som hjälpmedel

Mezzzanina
2009-02-20 02:26
#2

Intressant att få höra om Vicktor reader Stream.Den har jag aldrig hört talas om.Fick du den ifrån syncentralen Sven?

[SvenA]
2009-02-20 07:06
#3

Ja det är den senaste spelaren och det är den som kommer att bli nästa standard tror jag

och vi som klar datorer får den som hjälpmedel

Eva13
2009-08-20 22:57
#4

Är det MP3-spelare?  Jag lyssnar nästan dygnet om på mina böcker. Då är det bäst med en liten kär sak att hängaom halsen

Mezzzanina
2009-08-21 01:52
#5

Nej det är en spelare som man kan få från syncentralen.Biblioteket har specielle skivor med inlästa böcker för just Daisy spelare.

Spelaren i sig är en ganska så stor låda med tydliga och få knappar på och så kan man ladda den som man gör med en mobil.Den är stor som en handväska.

Hoppas att du blev lite klokare på vad en Daisy spelare är Eva13.Inte så lätt att beskriva den tycker jag.

[SvenA]
2009-08-21 09:34
#6

Det finns även små spelare som inte är större än ett pakget cigaretter

Den spelaren heter Victor Reader strem jag har den själv den bygget på att man har ett minneskort som för över ljudfilerna till den tar både MP3 och talböcker samt har ett fickminne inbyggt

Jag är helnöjd med den spelaren

Jag har även en vanlig bordsspelare som heter Viktor reader classic det tar bara en skiva i taget

Annons:
[SvenA]
2009-08-21 13:15
#7

Talböcker går bra att spela i MP3 spelare och talböcker finns att låna på biblioteket

Eva13
2009-08-21 13:21
#8

Jag har mängder med talböcker i mp3-format. Min spelare börjar bli lite ålderstigen, därför undrade jag om det var en lite spelare annars köper jag en själv

Upp till toppen
Annons: