Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 1001 ggr
Tatsja
2009-02-26 07:21

Handikappstoaletter

Hörde på radio Västmanland att handikappade som vill utnyttja toaletter i Västerås centralstation, måste sms först för att kunna komma in.

Handikappsförbundet är överkört och inte tillfrågade. Hur många har mobil och hur många har söndervärkta händer och inte kan trycka på siffrorna?

Det är inte det att förbundet anser att vi ska gå gratis, utan att många handikappade inte kan gå på toaletterna nu.

Detta är skandal. Än så länge klarar jag av en mobil, men vissa dagar känns fingrarna stela som pinnar. Nej, till Västerås tänker jag inte ta min färd utom till sjukhuset.

Får det verkligen gå till så här?

Läs mer här Öppna toalett med mobilen

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
[SvenA]
2009-02-26 09:41
#1

Det visar bara hur dumma man kan vara att först kunna läsa en instruktion innan man ska sända ett SMS för att kunna komma in på en toalett

Hur ska vi som ite ser kumma läsa denna instruktion

Sen kan man undra vad förljdrna av detta kommer att bli

Risken är stor at folk kommer att uträtta sina behov på en annan plats som kansker inte kommer att bli så trevlig efter en tid

Dt stämmersamtidigt dåligt med att all Kommunal och Statlig verksamhet ska vara tillgänglig för personer med fuktionshinder år 2010 det är om 10 månader

Tatsja
2009-02-27 08:34
#2

Tror många kommer ta efter detta på just offentliga toaletter, tyvärr. Jag personligen, tycker det är lättare att lägga i pengen och öppna dörren. Det är ju inte så att vi ska ha det gratis. Toaletterna ska ju städas ändå. Men det slarvas det också med.

Men varför kan de inte fatta att alla inte har mobil eller inte kan skriva in. Nu måste man först ta reda på vart sms:et ska sändas.

idiotiskt.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: