Annons:
Etikettfärdtjänsten
Läst 1601 ggr
Jordemor
11/26/08, 9:58 AM

Behöver hjälp!

någon som vet hur man gör när man har eget företag och behöver åka någonstans i företaget. jag är synskadad sedan 8 år och sedan 5 år harjag inte haft mitt körkort kvar. Arbetar som keramiker(bytte yrke isambande med att jag började se för dåligt) Nu går det ändå hyfsat att ha halvtids sjukersättning och ha eget företag på halvtid menmen… Jag kan ju inte hämta min lera på busstationen, hämta glsyren p posten, få ut mina saker till mina återförsäljare. Hittills har mn make hjälpt mig, skjutsat mig men jag börjar känna mig rätt oduglig och vill kunna sköta företaget så bra att det faktiskt till slut ka bli en inkomtskälla. Hmm det blev mycket text. hopps ni förstår frågaan. Jag håller på at söka färdtjänst men i min kommun står det i ansökan att färdtjänst ej får användas i eget företag. Vad ska jag göra????

Annons:
[SvenA]
11/26/08, 10:41 AM
#1

Färdtjänsten är till för fritidsändamål

I ditt fall skulle jag tolka det behovet som arbetsresor och arbetsresor har man rätt till i obegränsad antal resor

Kontrolera med handläggaren i din kommun vad som gäller där

Avgiften för dessa resor skulle i så fall vara densamma som för vanliga kollektivtrafiken på din ort

Jordemor
11/26/08, 12:41 PM
#2

Arbetsresor, just det. men vem kan hjälpa till med sådana. Är det kommunen? eller FK. När du skriver handläggaren i kommunen vilken avd. finns den handläggaren vanigtvis på då tror du?

[SvenA]
11/26/08, 6:08 PM
#3

Det är kommunen i båda fallen och de brukar ha en speciell färdtjänsthandläggare och vanligtvis ligger det under Socialkontoret

Det kan vara lite olika beroende på hur kommunen är uppbyggd men ring kommunens växle de ska kunna hjälpa dig till rätt person

Upp till toppen
Annons: