Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 993 ggr
Tatsja
9/18/08, 3:53 PM

Hur syns NI?

Eftersom jag är både bilförare och hundägare så måste jag bara påpeka vikten av att synas. Många gånger när man är ute och kör så har folk mörka kläder på sig. Syns nästan inte alls. Speciellt om det inte finns gatlampor. Som hundägare och även om jag bara är ute och går när det börjar skymma, så försöker jag göra allt för att synas.

Har extra reflexer på rollatorn. Reflexväst eller reflexjacka. Min hund har reflex på kopplet. Allt för att jag vill bilförare ska se mig och Tatsja.

Tyvärr är det många som tror att det räcker med gatbelysningen, men det är svårt då också.

Så snälla. För er egen skull och mitt. Sätt på er reflexer.

Tatsja Medarbetare rörelsehindrade och kost

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Tatsja
9/18/08, 3:54 PM
#1

Även när ni går i stan med alla gatlyktor, så underlättar ni för bilförare att se er tidigare. ÖB säljer västar och reflexband billigt. Även apoteket har olika reflexer. Så bär reflex, det kan rädda ert liv.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Cerrolyn
9/18/08, 4:10 PM
#2

Så här ser vi ut. Sonen fick agera migFlört

Bild

Reflex = Billig livförsäkring.

**MVH Cerrolyn

Leffe
9/18/08, 4:29 PM
#3

#2 Ni är verkligen inte osynliga. Jag som kör yrkesmässigt skulle bli toppenglad om alla vore klädda så där i rusk och mörker

[SvenA]
9/18/08, 4:49 PM
#4

#2 #3 Ni är osynliga båda två det underlättar för oss som inte ser om ni beskriver eventuella bilder

Vad de föreställer så kan även vi få en uppfattning av vad eventuella bilder visar

Observera det är absolut inget fel att lägga upp bilder här bara ni talar om att det är en bild och beskriver vad bilden föreställer för då kan vi som en gång har sett få en uppfattning av bilden

Och det finns även synskadade som ser bilder med förstoringsprogrammen som finns ¨så det är bara att fortsätta med bilder det piggar bara upp sidorna

Leffe
9/18/08, 6:01 PM
#5

Bilden föreställer hunden med grön neonfärgad väst med reflexer samt sonen också med grön noenfärgad väst med reflexer

[SvenA]
9/18/08, 7:35 PM
#6

#5 Det är precis så det ska vara

En beskrivande text

Tack föerdet

Annons:
EvaG
9/19/08, 3:54 AM
#7

Jag har en reflexbricka hängande på både vinterjackan och vinterkappan.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Tatsja
9/24/08, 10:30 AM
#8

Bilden förställer även en barnvagn som har reflexflex liknande regnställ som man sätter över. Väldigt bra att även jag som bilförare kan se att här kommer en med barnvagn.

Förlåt sven att jag inte beskrev vad bilden föreställde, tur det finns andra som gör det.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[SvenA]
9/24/08, 7:01 PM
#9

Det är ingen fara det är sånt som kan hända

Tatsja
9/25/08, 12:57 AM
#10

Förlåt om jag är väldigt disträ idag, men det har hänt så mycket och jag mår rent ut sagt pyt. Orkar inte så mycket idag.

Kram

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

emiya
9/26/08, 2:28 AM
#11

Klart man har reflexer! Det ser ganska snyggt ut med reflexer på sidorna på rollatorn!Glad

#10 Hoppas att du mår bättre idag!

Tatsja
9/26/08, 10:17 AM
#12

Reflexer är en billig livförsäkring. Bara för att jag ser bilen, så är det inte säkert att föraren ser mig. Tänk om folk kunde tänka på det. Gäller även i stan med alla gatljus. Det underlättar och räddar liv.

#11 Fick lite hjälp igår av vissa goa människor, så jag har sovit som en stock hela natten. Första gången på 40 år som jag sovit mer än 4 timmar.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: