Annons:
Etikettövrigt
Läst 1059 ggr
Vivi-Anne
9/15/08, 7:12 PM

Ledarhund

Hej

jag gör nu mitt första försök på den här sajten. >ch då väljer jag något som ligger mig mycket varmt om hjärtat.

Ledarhund har jag haftr sedan 1975 med ytterst få uppehåll. Nu är det den femte i ordningen. en ny liten tvååring.

man måste förstås älska hundra för att rätt upp+skatta ledahunden.

Hundinnehavet innebär lika mycket besvär som nytta.

Vist är friheten man känner med sin fyrfota vän obeskrivbar, men samtidigt är det ett evigt planerande, långpromenader i ösregn, magsjuk hund och det allra värsta att ta farväl av gammal sjuk hund.

Vivi-Anne

Annons:
[SvenA]
9/15/08, 7:49 PM
#1

#0 Välkommen hit hoppas att du finner det du söker on du vill ta upp något speciellt så tveka inte att säga till

Vist är det underbart med hundar har haft flera stycken under min uppväxt och tänk vad många glada minnen man har med hundar

Vist är det skönt att alltid ha en kompis när man är ute och går

Det ärskönt att bli väckt av eb hund som vill ut tidigt på morgonen oavsett väder och det är ju det bästa sätet att verkligen komma ut

Tänk vad lätt det det är att vända sig om och ligga kvar i sängen den tisken behöver man inte uppleva med en hund i hemmet

Det jobbigaste är som du säger är när man måste göra sig av med den det är ju en familjemedlem som man mister

Hund som ledarhund har jag ingen erfarenhet av så du får gärna berätta för oss andra hur det är att ha hunden som det och hur det fungerar

Jag tror att det är många som vill veta hur det fungerar i olika miljöer med ledarhund

och vad man kan lära hunden att hitta till

Leffe
9/15/08, 9:31 PM
#2

Välkommen hit. Allt ta farväl av ett djur som man haft kär är  svårt vilket djur det än är. Själv sörger jag mina katter som går bort.
Skulle vara jätteintressant om du skrev lite om ledarhundar. Det är hundar jag verkligen beundrar.

Anders 50
9/15/08, 10:20 PM
#3

Hundar är underbara djur. Eftersom jag är jägare har jag haft

hundar av flera raser i hela mitt liv och även uppfödning. Och när

jag gjorde militärtjänst vid flygvapnet hade jag hand om hundarna

där. Fantastiskt  vilken dressyr men kan få på hundar och särskilt

imponerad blir man av ledarhundarna. Men tyvärr så är hundlivet

inte evigt och sorgen är stor när en kamrat går bort.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Upp till toppen
Annons: