Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 862 ggr
[SvenA]
2008-08-28 10:44

Konsulter

En tornado blåste upp på havet. Ett kryssningsfartyg sjönk.

En IT-konsult hamnade på en öde ö och kunde inte hitta några andra överlevande. Han kunde inte heller hitta några verktyg. Det enda han hittade var bananer och kokosnötter.

Konsulten var van vid att bo på femstjärniga hotell och han hade ingen aning om hur han nu skulle göra. Så de närmaste fyra månaderna åt han bananer och drack kokosmjölk. Han saknade sin hustru och tittade noga ut mot havet efter räddningsfartyg.

En dag medan han halvsovande låg på stranden såg han någonting i ögonvrån.

Han upptäckte en eka med den vackraste kvinna han någonsin sett.

Konsulten blev mycket överraskad och frågade:

Var kommer du ifrån? Hur har du kommit hit?

Jag rodde från andra sidan ön.

Jag har varit där i fyra månader,ända sedan kryssningsfartyget sjönk.

Otroligt, svarade konsulten.

Jag trodde att ingen annan hade överlevt.

Hur många är ni? Du har tur som har hittat en eka, jag har ingenting.

Jag är ensam, svarade kvinnan. Och jag har inte hittat den här ekan, Jag hade inte heller någonting.

Mannen trodde inte sina öron.

Men var har du fått ekan ifrån?

Oh, det var enkelt, svarade kvinnan. Jag gjorde ekan av det som fanns På ön. Årorna är av gummiträdets grenar och jag har karvat botten och sidor av eucalyptysträdet.

M, me, men det är omöjligt! gnällde konsulten.

Du har ju inga verktyg, hur har du lyckats?

Det var inte så svårt, svarade kvinnan. På andra sidan ön finns det massor av lavasten och jag märkte att när man värmer den i elden kunde man forma den.

Jag använde det till att forma verktyg.

Men nog om det. Var bor du?

Generat erkände konsulten att han hade sovit på stranden under bar himmel under hela tiden.

Jaha, ja okej, då ror vi till min sida av ön, sa kvinnan.

Efter ett par minuter nådde de fram till en liten strand.

När mannen tittade upp mot stranden höll han på att ramla omkull av förvåning.

Från stranden kunde man följa en grusad stig upp mot en bungalow som var målad i blått och vitt.

När kvinnan knöt fast ekan med hampa stod mannen och bara glodde.

När de kom fram till bungalowen frågade kvinnan avslappnat

Ja, det är inget märkvärdigt, men jag kallar det för mitt hem. Var så god och sitt. Vill du ha en drink?

Nej tack, svarade mannen, fortfarande överväldigad. Jag vill inte ha en droppe kokosmjölk till.

Jag hade inte tänkt mig kokosmjölk, svarade kvinnan.

Hur skulle det smaka med en Pina Colada?

Mannen försökte dölja sin förvåning när han nickade stumt.

De satte sig ner i soffan och började prata.

När de hade berättat sina historier för varandra, sa kvinnan Jag byter om till något bekvämare.

Vill du ta en dusch och raka dig? Rakhyvel Hittar du i skåpet på övervåningen.

Utan att fråga något mer reste sig mannen och gick till badrummet I skåpet hittade han en rakhyvel, gjord av ben. Två vassa snäckskal var fastsatta i en mekanism som följde ansiktets former.

När han kom tillbaka till vardagsrummet satt kvinnan i soffan endast iförd ett par stora blad, strategiskt placerade på kroppen och hon doftade underbart. Kvinnan bad honom att sätta sig bredvid henne, samtidigt som hon flyttade sig närmare honom. Vi har varit här väldigt länge, och jag har varit otroligt ensam.

Jag skulle tro att du också skulle vilja göra något, som du saknat under alla dessa månader……… sa kvinnan och tittade djupt in i mannens ögon.

Konsulten trodde inte sina öron!

Menar du……? frågade han …….. att jag kan läsa min mail härifrån?

Annons:
Upp till toppen
Annons: