Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 1548 ggr
David
2008-09-06 13:49

Hur fungerar skärmläsare?

Jag är Sajtvärd på psykologi-sajten, och har precis lagt upp Svens artikel om förkortningar (tack Sven!). Blev nyfiken på hur skärmläsare fungerar. Är det ett program eller en apparat? Om det är ett program, finns det så jag som seende kan pröva det, någon form av testversion?

Om någon stavar väldigt illa, hur läser skärmläsaren det?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
[SvenA]
2008-09-06 18:32
#1

Skärmläsarn är ett program som instaleras i datorn det finns 30 dagars demoversioner men det kräver mycket Ramminne

Mitt heyter Supernova och säljs av Dohlphin

Stavar man dåligt så blir det problem föe skärmläsaren läser exakt vad som står på skärmen så den försöker utala det så bra som möjligt man kan även läsa bokstav för bokstav och försöka på det sättet tyda vad som står

EvaG
2008-09-08 03:34
#2

Säjer bara: Fantastiskt!

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

David
2008-09-08 08:51
#3

Jag är också helt imponerad över att utvecklingen går framåt. Ska försöka hitta en demoversion och testa, för jag är väldigt nyfiken hur det fungerar.

Av någon anledning får fler och fler problem med synen, och Internet som är så viktigt nu för mycket kunskapsinhämtning, då är det jättebra att det finns hjälpmedel.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[SvenA]
2008-09-08 16:50
#4

#3 Om du söker på Supernova och Dolphin så hittar du en demo på 30 dagar fast han instalerar en registerfil som kan vara svår att hitta om man vill ta bort den

Upp till toppen
Annons: