Annons:
Etikettsynskador
Läst 2372 ggr
[SvenA]
2008-07-20 18:10

Blodsockermätning

Om man är diabetiker och dessutom synskadad har man problem när man ska maäta blodsockret då det i dag inte finns några teststickor där man kan lägga hele fingertoppen och på detta sätt å upp blod ¨på teststicksn utan man får leta efter bloddroppen i blindå  och då hinner tiden man har på sig ofta rinna ut

Man kan tycka att det borde finnas en mölighet för att på ett enklare sätt mäta blodsockret på än att hålla på och leta en bloddroppe

Annons:
vildarosen
2009-06-13 12:48
#1

Har det kommit nåt nytt nu då om blodsockermätare? Har själv diabetes och tycker att det är konstigt att det ej finns nåt för synskadade som är lättare!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

[SvenA]
2009-06-13 21:39
#2

Nej det har inte kommit nogot nytt vad jag har hört

Det finns bara en talande mätare som är godkänd

Det som är jobbigt när man inte ser är att hitta den blodsdroppe som behövs för att mäta det

Man har alldeles för lite tid på sig för att hitta rätt

Jag tycker att teststickorna skulle vara så att man bara behövde lägga på fingret på teststickan så man slipper leta stickorna kunde ha en rund platta som man bara la fingret på

Leffe
2009-07-03 10:34
#3

Boprde komma något där man inte ens behöver sticka hål efter blod utan istället något man kunde lägga på huden och som kunde känna av sockerhalten genom huden. Det vore något det

[SvenA]
2009-07-03 14:11
#4

#3 Det vore underbart med en sådan möjlighet

emiya
2009-07-04 02:10
#5

Det kommer säkert. Frågan är när, om vi hinner uppleva det.

[SvenA]
2009-07-04 09:27
#6

Vi lär inte få uppleva det för utvecklingen på detta område går väldigt långsamt

Annons:
EvaG
2009-07-04 17:01
#7

Man vet aldrig. Den kan komma i morgon, vem vet. Ju fortare desto bättre för dem som behöver det.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Upp till toppen
Annons: