Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1822 ggr
[SvenA]
2007-12-22 10:05

Önskelista

Owe kom in i köket där hans mamma förberedde middagen

Han skulle snart fylla år och han tänkte att det nu var ett bra tillfälle att tala om vad han önskade sig.
- Mamma, jag vill ha en cykel i födelsedagspresent.
Nu var Owe något av en bråkstake. Han hade hamnat i trubbel både i skolan och hemma. Så hans mamma frågade om han tyckte att han förtjänade att få en cykel i födelsedagspresent. Naturligtvis tyckte Owe det.
Owes mamma tyckte att han kunde behöva tänka över hur han uppfört sig det senaste året. Och, då hon var religiös, bad hon Owe skriva ett brev till Gud och berätta för honom varför han förtjänade en cykel i födelsedagspresent.
Owe gick upp på sitt rum och satte sig att skriva ett brev till Gud.
1:a brevet: Käre Gud, Jag har varit en väldigt snäll pojke detta år och jag vill ha en cykel i födelsedagspresent. Jag vill ha en röd.
Din vän Owe
Owe viste förstås att det här var inte sant. Han hade inte varit någon väldigt snäll pojke i år, så han rev sönder brevet och började med ett nytt.
2:a brevet
Käre Gud, Det här är din vän Owe. Jag har varit en ganska snäll pojke i år och jag vill ha en röd cykel i födelsedagspresent.
Tack så mycket, Owe
Owe viste att inte det här var sant heller. Han rev sönder brevet och började på ett nytt.
3:e brevet Käre Gud, Jag har skött mig det här året och jag vill verkligen ha en röd cykel i födelsedagspresent.
/Owe
Owe visste att han kunde inte sända det här brevet heller till Gud. Owe var verkligen upprörd. Han gick ned till sin mamma och sa att han ville gå tillkyrkan.
-Se bara till att du är hemma i tid för middagen, svarade hon. Owe gick gatan bort till kyrkan och upp till altaret. Han tittade sig omkring för att se om någon annan var där. Han tog statyn av Jungfru Maria, stoppade den innanför jackan och sprang ut ur kyrkan, nedför gatan, in i huset och upp på sitt rum. När han stängt dörren om sig satte han sig ned med papper och penna. Owe började skriva sitt brev till Gud.
4:e brevet JAG HAR DIN MORSA. OM DU VILL SE HENNE IGEN, SKICKA CYKELN.
DU VET VEM

Annons:
Jenna-Gun
2007-12-22 21:33
emiya
2007-12-23 00:48
#2

Ja se ungar……………!!SkrattandeSkrattandeSkrattande

Yuki
2008-08-31 18:25
#3

Haha! Glad

Emeliestillfors
2009-10-12 14:33
#4

hahahha!!

Upp till toppen
Annons: