Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1221 ggr
[SvenA]
2007-11-22 16:59

Rör

 

Definition av ett rör.
Tio enkla regler.

1. Hela röret skall tillverkas av ett långt hål, omgivet av stål eller plast och centrerat omkring kärnan av hålet.
2. Hela röret måste bestå av hål i hela dess längd, hålet skall dessutom vara lika långt som röret.
3. Inre diameter av röret får inte vara större än yttre diameter, annars hamnar hålet på utsidan.
4. Hela röret skall innehålla enbart hål så att vatten eller andra medel kan flyta fritt.
5. Långa rör skall märkas \"LÅNGA RÖR\" i var ände så att en inspektör lätt kan se om det är ett långt rör eller ett kort rör.
6. Extra långa rör skall märkas \"EXTRA LÅNGA RÖR\" och också märkas på mitten, så att inspektören slipper gå till någon av ändarna för att se om det är ett kort, långt eller extra långt rör om inspektören skulle råka ankomma till mitten av röret.
7. När rörböjar i 30, 45 eller 90 grader beställs, måste det anges om det skall vara vänster- eller högersvängda böjar. Rörgatan riskerar annars att svänga fel vid installationen.
8. På lodräta rör måste flödesriktningen anges, annars riskerar medlet i röret att "krocka" och/eller rinna fel väg.
9. Eventuella gängade rörkopplingar måste vara av vänster- eller högergängad typ. ALDRIG blandat! Om man blandar skruvas ju den ena av när den andra skruvas på.
10. Ett helrör är ekvivalent med två halvrör.

Annons:
Hawknestgrove
2007-11-22 21:26
#1

HAhahah!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

vanessa
2007-11-25 05:12
#2

Jobbar med reklam. Kommer ihåg min lärare som skulle marknadsföra en borr. De flesta skulle skriva om borrens alla egenskaper. Han la upp det hela på att marknadsföra hålen den gjorde. Kanonbra idé tycker jag.  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Upp till toppen
Annons: