Annons:
Etikettövrigt
Läst 2124 ggr
JohannaEkroth
2/2/12, 9:22 PM

Huvudvärk pga dålig syn?

Hej!

Aug 2008 gjorde jag syntest som visade +0,75 på bägge ögonen samt en liten skelning på vänster öga med cyl -0,5 ax 90 (grader).

Fick recept på glasögon för detta men då jag inte tyckte mig ha några besvär så struntade jag i det.

Nu har jag börjat bli trött i ögonen och vid ca 16-18 på eftermiddagen kommer en huvudvärk som jag inte känner igen. Tredje dagen i rad nu, kanske längre, men som jag har uppmärksammat problemet. Det är tredje dagen i rad nu. Den sitter uppe på hjässan, precis i nedbuktningen i skallen där fontanellen satt/finns. Känns som ett tryck precis där i gropen på skallen. Tycker mig ha mer ont på vänster sida och då vänster hjärnahalva = höger öga och jag har en skelning på vänster och höger öga får då jobba mer, så skulle det ju stämma.

Och nu provade jag att sätta på mig ett par läsglasögon medan jag skriver det här inlägget och glasögonen har styrkan +1 eller hur man nu skriver. Det blir bättre i huvudet inbillar jag mig, men jag får ont i vänster öga, säkert pga att glasögonen inte är anpassade till skelningen.

Tradil 400mg + 1g panodil (= 800mg ipren + 1g alvedon) hjälper ingenting alls.

Nu min fråga. -Huvudvärken, tror ni den beror på att min syn har blivit sämre? Behöver jag gå och göra en dyr synundersökning för 400:- ? Är det någon som har erfarenhet och som känner igen detta?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
DesK
3/12/12, 2:32 PM
#1

Det kan bero på att din syn har blivit sämre, men testa med läsglasögon någon vecka för att se om du märker någon förbättring. Om du gjorde syntestet ganska nyligen så lär ett nytt syntest inte visa några förändringar.

Hoppas att du snart hittar felet och blir kvitt huvudvärken!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

JohannaEkroth
3/12/12, 2:49 PM
#2

Jag har fått skaffa glasögon då mitt brytningsfel blivit värre. Glad

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

DesK
3/12/12, 4:15 PM
#3

Hoppas att huvudvärken ger med sig nu då! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

JohannaEkroth
3/12/12, 4:44 PM
#4

Ja, det har den gjort, helt otroligt vad fort ögonen ställer in sig efter nya glasögon. Jag behövde bara prova glasen/glasögonen hos optikern så tyckte hjärnan typ, "nä ta tillbaka de där, de där var ju bra ju!" Foten i munnen

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

DesK
3/12/12, 6:07 PM
#5

Härligt! Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Beavis]
3/13/12, 7:43 PM
#6

Jag har börjat se suddigt när jag läser särskillt på kvällar och eftermiddagar när jag e lite trött. och mitt mörkerläsande är åt helvete rent ut sagt. Det är väl dags o skaffa läsglasögon… fast jag vill inte Rynkar på näsan

Annons:
JohannaEkroth
3/13/12, 8:46 PM
#7

Varför inte Beavis? Vad är det som får dig att inte vilja det?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Beavis]
3/13/12, 9:38 PM
#8

Ett rtecken på svaghet antar jag? Eller tillbakagång. jag hade glasögon som letet barn någon form av synfel som gick över. Sedan dess har jag haft perfekt syn och jag antar att det var en av de skaer jag var stolt över.

Sen är det omständigt med glasögon, man glömmer dem överallt eller så går de sönder. Men men snart får jag krypa till korset. Och som du är inne på får man ju ibland lite ont i huvudet när man anstränger dem. Eller som jag märkt: de börjar rinna när jag gnuggar dem för att få bort det suddiga.

EvaG
3/13/12, 10:17 PM
#9

En sak som hände mig. Innan jag blev tvungen att börja med läsglasögon läste jag mycket böcker. Efter så minskade läsandet drastiskt.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Upp till toppen
Annons: