Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2914 ggr
EvaG
2012-03-14 10:41

Klotterplanket

I den här tråden kan vi prata om nästan allt mellan himmel och jord och som ligger utanför ämnet.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
EvaG
2012-03-14 10:41
#1

Soligt i dag igen. I kväll är det dags att arbeta igen. Fram till dess är dagen fri. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

DesK
2012-03-14 10:49
#2

Underbart soligt här också, blir snart en långprommis med hundana Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Leffe
2012-03-14 12:19
#3

Här är det inte så soligt. Ska göra ett besök på apoteket och mataffären. Eventuellt också på pizzerian.

Sköt om er

EvaG
2012-03-15 02:51
#4

God morgon. Mitt arbetspass har slutat och nu väntar jag på att tevattnet ska bli klart. Det blir en kopp te innan läggdags. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

DesK
2012-03-15 09:04
#5

God förmiddag, har just druckit en stor kopp te och nu är det dags för prommis, sen blir det en liten inköpsrunda Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Leffe
2012-03-15 11:19
#6

Sitter just nu med en kopp te "Solnablandning" heter smaken. Sedan ska jag rulla till Ica Maxi och riva hyllorna.

Sköt om er

Annons:
DesK
2012-03-16 08:05
#7

Har snart fått i mig en kopp Darjeeling med honing i + keso, rättika, paprika och saltrulle. Nu blir det strax prommis med vovvarna och sen ett äpple Glad Sen ska här städas!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
2012-03-19 08:23
#8

Måndagmorgon, kallt ute och varmt inne. Nu är det dags för prommis med hundarna.

Önskar er alla en fin dag! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Leffe
2012-03-19 11:35
#9

Här blåser det av bara katten. Jag hade tänkt rullat iväg och handlat, men spar det till en annan dag,

Sköt om er

EvaG
2012-03-19 12:18
#10

Här är det klart väder och cirka 5 grader plus. Nyss vaknat efter att sovit ut. Det var lite ovanligt att arbeta söndagnatt. Nu är det bara promenad och en matbit. Därefter lite lugn och ro innan det är ett nytt arbetspass. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
2012-03-19 12:46
Leffe
2012-03-21 09:10
#12

I dag ska jag ge mig till känna hos vampyrerna. Det är åter dags för blodprover. Solen skiner trots det.

Sköt om er

DesK
2012-03-21 10:08
#13

LeffeD hoppas att det går bra!

Här skiner solen och vi har varit iväg och slängt en massa skräp och lämnat lite saker till kommunens andrahandsaffär.. Nu ska jag strax baka surdegsbröd Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Leffe
2012-03-22 11:25
#14

Solen skiner och katterna med den. De ligger innanför fönstren mitt i solljuset och bara njuter

DesK
2012-03-22 11:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Idag blev det 2 skivor surdegsbröd med mycket ost på den ena och mycket salami på den andra + paprika, rättika, svensk gurka, en stor kopp te och ett päron Glad Visar en bild på frukosten nedan.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Leffe
2012-03-22 11:31
#16

Surdegsbröd är det samma som det man kan köpa såsom Guldkorn och Lingongrova?

DesK
2012-03-22 11:38
#17

Det vet jag faktiskt inte, eftersom jag nästan aldrig köper bröd. Surdegsbröd är bröd bakat på surdeg. Surdeg gör man genom att blanda mjöl och vatten som man låter stå ett dygn, sedan matar man på med mer vatten och mjöl en gång om dagen i 2-3 dagar. Därefter kan man börja baka, om man sparar lite surdeg i en glasburk i kylen, behöver man bara ta fram den dagen innan man ska baka och mata med vatten och mjöl och låta stå till dagen efter. En av mina surdegar är nu 19 år gammal Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Leffe
2012-03-22 11:42
Leffe
2012-03-23 15:52
#19

Äntligen kom jag in på iFokus. Solen skiner och katter njuter och jamar på balkongen medan en helikopter cirklar ovanför

Sköt om er

DesK
2012-03-24 13:53
#20

Idag har jag räfsat undan alla kottar efter vår enorma tall Glad Vi har underbart varmt och soligt väder här.

#19 Det varvisst en hel del som hade problem att komma in på iFokus igår.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Anterrabae
2012-03-24 22:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Nu skiner inte solen, den har gått och lagt sig Flört Men det har varit finväder på västkusten idag med. Om än lite råare än tidigare dagar.

Så det var dagens väderrapport från Ida.

Annars är det synd om mig. Jag är praktförkyld och har ont i bihålorna och och nacken och febervärk i ryggen. jag är grinig, ynklig och trött. Men har haft sälskap i sjuksängen av Neo, min "lilla" bebiskatt på 10 år, närmare 90 cm när han stäcker på sig och typ 6-7kg. Han föredrar att ligga och spinna och prata ihopkurad så nära halsgropen han får komma. När han var liten fick han plats, nu får han nöja sig med att ligga bredvid, eller kanske på magen eller i knät. Kyss

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2012-03-25 11:34
#22

Ida krya på dig! Vilken underbar bild på din katt Kyss

Inatt har vi alla blivit bestulna Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Beavis]
2012-03-25 11:43
#23

Är det inte fler ingredienser i en surdeg än vatten och mjöl?

DesK
2012-03-25 11:46
#24

Nej det är det inte. Kryddor som salt och så vidare tillsätter man först i den degen som man bakar ut. Grundsurdegen ska bara innehålla vatten och mjöl.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Beavis]
2012-03-25 11:49
#25

okej, ja jästsporerna bildas väl i mögelsporerna som bildas i degen? Sen är det bara att krydda efter tycke och smak antar jag? Jag har knappt bakat sedan högstadiet ska jag tillägga.

Leffe
2012-03-25 13:29
#26

Idag ska jag iväg och äta våfflor och se SM-final i bandyn.

Sköt om er

[Beavis]
2012-03-25 14:00
#27

Glöm inte bandykaffet

Annons:
Anterrabae
2012-03-25 15:09
#28

Trevlig bandy!

Ja, det där stjälandet av en timma varje vår sätter sina spår, det tar nästan en vecka för mig att komma i fatt, jag känner mig småskev och tycker att jag har bråttom i flera dagar.

Tack, jo han är fin. Och tung, vill gärna bli buren. Flört Jag är tyvärr fortfarande på utförs i förkylningssammanhang. Lämnar det där och ser fram mot när det vänder. Jag har otrolig lust att greja i trädgården denna soliga varma eftermiddag. men orkar knappt sitta upp. Får bli sängen, med värmefilt och god talbok i stället. Och färdiga plantor senare i vår Flört

De andra är ute i alla fall.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

EvaG
2012-03-26 04:33
#29

God morgon. Nu ska jag sova efter en hårt veckoslut. Önskar er alla en riktigt trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

DesK
2012-03-26 18:04
#30

Goder afton, här har det varit fullt upp med annat som inte innefattar datorn idag. Hoppas att ni alla har haft en bra dag och nu önskar jag er en trevlig kväll!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2012-03-26 20:34
#31

Rapport från en fortsat ynklis. Förkylningen verkar inte ge sig.

Maken och dottern har varit ute och fixat  i vårvädret, och jag gick ut en kortis och satte mig på altantrappan, gick sen ner och kollade vad som åstadkommits. Gick sedan in. Det kändes som jag jobbat utomhus med hårt kroppsarbete hela dagen! Men jag vet att det inte var jag som gjorde det. Tungan ute

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2012-03-27 10:36
#32

Oj oj oj Ida inte kul, hoppas att du snart blir bättre!

Här regnar det ett sånt där fint vårregn och vi har varit ute på långprommis med voffarna. Igår kväll hade vi strömavbrott här.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Leffe
2012-03-27 11:22
#33

Jag väntar med spänd förväntan på kvällens möte mellan Timrå och Djurgården i ishockey.

Sköt om er

Anterrabae
2012-03-27 20:39
#34

Hur gick hockeyn?

Idag mår jag mycket bättre, jag håller på att hosta upp det sista av förkylningen och känner mig ganska pigg för övrigt.

Idag gjorde vi en utflykt och hälsade på ett gäng sjuveckors dvärgpudelvalpar. De var verkligen ursöta. Och jag är valpsjuk Flört Kullen bestod av två svarta och två vita. För den som vill så finns det ett kort på mamman och en svart och en vit valp här, från en blocketannons

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Leffe
2012-03-28 09:54
#35

#34 Hundar är härliga djur. Fast jag har katter som etta.

Nu väntar vampyrerna på mig så de kan ta lite blodprover igen.

Anterrabae
2012-03-28 16:14
#36

Personligen har jag också katter som etta, tätt följd av hund. I och för sig har jag aldrig haft hund så jag kan ju inte säga säkert.

Maken är dock hundmänniska, och han är väl lite sugen på hund. Och jag har har inget emot det. Skrattande Jag trivs väldigt bra med djur av de flesta slag, vore jag inte sjuk skulle jag vilja ha en gård med lite av varje.

Lycka till med vampyrerna, de verkar vara efter dig!? Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Beavis]
2012-03-29 01:31
#37

#34 Hockeyn gick åt h***t* Gråter men men inte kört ännu

Anterrabae
2012-03-29 09:40
#38

Det sista som överger en? Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Leffe
2012-03-29 11:24
#39

Ska till ICA och handla. Det behövs bland annat ostbågar då det är en viktig match i ishockeyns kvalserie i kväll

Sköt om er

DesK
2012-03-29 13:09
#40

Imorse var det soligt men kallt och vi tog en prommis med hundarna och matade änderna med brödkanter.

LeffeD önskar dig en trevlig stund med ostbågarna Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2012-03-29 14:02
#41

Hade planer på att hastigt och lustigt åka upp till stockholm och hälsa på och ta hand om mina föräldrar som för tillfället mår ganska dåligt. Pappa ligger på sjukhus sen några dagar men får komma hem idag. Dock med strikta förhållningsorder om att inte riskera infektionssmitta.. Alltså blir jag och dotter hemma. Även om vi inte är sjuka, så har vi andra bakterier än han är van vid, och han är inte tillräckligt immunförsvar. Tungan ute

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[Beavis]
2012-03-29 21:49
#42

#41 Trtåkigt att hör. jobbigt att inte kunna hälsa på. Hoppas han blir bättre. Jag höll mig borta ifrån min pappa när han låg på sjukhuset pga dåligt immunförsvar också då jag är ständigt småförkyld.

Men var bered på att åka in ändå om han skulle bli sämre  De ångrar jag att jag inte gjorde.

Anterrabae
2012-03-29 23:12
#43

Jo jag är beredd att åka. Vad det verkade så var det inget akut-allvarligt med pappa, mamma däremot valsar på gränsen till psykiskt sammanbrott, Henne är jag mer orolig för.  Men jag avvaktar ett par dagar och ser vad som händer.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2012-03-30 11:37
#44

Ida jag håller tummarna att dina föräldrar kryar på sig.

Nu ska jag ner till stan för att ta en fika med en kompis Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2012-03-30 11:54
#45

Trevligt.

Här ska jag baka muffins med dottern, och sen åka till hennes bästis (och en av mina bästisar också för den delen) på lek, fika och ev gemensam middag. Glad

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Leffe
2012-03-30 12:24
#46

Min sjuka katt Lilleman har börjat äta lite mer gourmemat, spinner mer, jamar och leker lite. Så det verkar som det fortsätter åt rätt håll

Sköt om er

Anterrabae
2012-03-30 13:40
#47

Oj, är katten sjuk. Hoppas han fortsätter att krya på sig!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2012-03-31 09:21
#48

God lördag och god morgon!

Här är det ännu en solig och molnfri dag. Humöret är på väg upp i takt med att frukosten är på väg ner. Flört

Dotter och katter är redan utfodrade och lugna, Alfons till dottern, iFokus tll mamma och brasan sprakar.

Igår fick jag tillbaka en utlånad och faktiskt bortglömd tvärflöjt som ska återtestas efter frukost! Skrattande Funderar på att ta upp spenandet igen, både tvär- och blockflöjt. Men nu får det bli improvisations- och gehersinriktat eftersom jag inte ser noterna längre.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Anterrabae
2012-03-31 22:55
#49

Ikväll har jag beställt en Philips Aqua Trio Det känns spännande, jag fick ett erbjudnade jag inte kunde motstå, och det känns praktiskt med husdjur och småbarn hemma. Glad

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Beavis]
2012-04-01 12:12
#50

Vattendammsugare har jag sett på tv-shop men alltid varit skeptisk. Du får berätta hur det går med den. Du får inte vattenskador på mattorna?

Anterrabae
2012-04-01 23:10
#51

Det verkar inte så i alla fall, Det verkar som golven putsas med fuktade microfibertrasor/-rullar och sen även i steg tre torkar lite extra. men visst Jag ska berätta.Valde expressleverans så jag hoppas den kommer hem snart Flört

Det var ju själva tanken med erbjudandet. Jag fick köpa den för mindre än halva priset, och lovar därmed att berätta hur den funkar och om jag är nöjd. Buzzadorerbjudande. Glad

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

EvaG
2012-04-02 08:38
#52

Blev någon lurad i går? Jag klarade mig för en gångs skull. Nu är det i alla fall över för denna gång. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

DesK
2012-04-02 09:26
#53

Ja Mitralis lurade mig Skrattande

Spännande med dammsugaren Ida! Glad

Det verkar som att aprilskämtet vi körde igår har blivit verklighet Obestämd Den däringa Gurun mediterar stup i ett!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2012-04-02 09:56
#54

Haha, har inte råkat på någon guru än.. Men segt är det allt! Flört Dessan, man får vara försiktig vad man önskar. FlörtKyss

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

EvaG
2012-04-02 17:24
#55

Nu ska jag göra mig i ordning för nattens arbete.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
[Beavis]
2012-04-02 21:18
#56

Troligen har jag nob blivit lurad för jag har inte hajat något????….

Anterrabae
2012-04-02 22:10
#57

huvudvärksdag, vaknade med eländet, och går och lägger mig med eländet,,

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

EvaG
2012-04-03 07:29
#58

God morgon. Solen skiner, men det är kallt. Det dröjer ännu ett tag tills solen värmer upp direkt, men bakom hörnet väntar sommaren. Egentligen om man tänker efter så blev inte vintern så väldans lång. Ja nu önskar jag er en härlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

DesK
2012-04-03 10:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

God förmiddag! Ja här har det snöat, men solen värmer riktigt bra ändå. Vi har i alla fall 2 som är glada för snön här Glad Se bilden nedan på båda våra hundar och mig på morgonens prommis.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Beavis]
2012-04-03 18:06
#60

Det snöar varje dag och är svinkallt. när kommer våren tillbaka?

Leffe
2012-04-04 10:45
#61

Solen skiner, men det är kallt. Jag ska iväg och ta lite blodprover senare under dagen.

Sköt om er

Leffe
2012-04-05 11:39
#62

Idag är åter en lugn och stillsam dag. Katterna ligger och sover. Tänker nog som mig angående dagen.

Sköt om er

Annons:
DesK
2012-04-05 11:45
#63

Här har vi fullt upp med diverse saker Glad Snön som kom härom dagen har smält undan och solen lyser så idag blir det grillat kött till middag.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Beavis]
2012-04-05 14:47
#64

Har "praktiserat" hela veckan kom just hem. Långhelg det är skönt nu när man tvingas knega för ingenting. Glad påsk allihop

Leffe
2012-04-06 11:14
#65

God förmiddag. Det kommer några vita korn ute just nu, men det ska visst komma mer.

Sköt om er

[Beavis]
2012-04-06 14:58
#66

en hel massa mer

DesK
2012-04-06 15:05
#67

Här lyser solen så starkt att jag måste dra för gardinerna, men det var kallt imorse och lite snö på marken.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Beavis]
2012-04-06 15:07
#68

Det är mest snö i luften här och på buskar och gräs. Men vi får se risken e ju att det blir kallare igen

EvaG
2012-04-07 10:53
#69

En lugn dag innan det är dags för att arbeta igen. Önskar er alla en trevlig och glad påskafton.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
Leffe
2012-04-08 12:09
#70

Nyss uppstigen. Pysen ligger kvar under täcket och sover. De andra katterna är nu på balkongen trots kylan.

Trevlig fortsättning på påsken och sköt om er

DesK
2012-04-08 12:24
#71

Detta kan vara bra för er här också att veta: Skippa kortisonsalva! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2012-04-09 14:22
#72

Här regnar det idag. Jag kämpar med att försöka ta mig till stockholm men det verkar vara som förgjort. Jag får kanske avvakta till efter påsklovet.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Leffe
2012-04-10 12:09
#73

Jag tar det lungt och stilla idag. Inget vackert väder att tala om.

Sköt om er

[Beavis]
2012-04-10 18:28
#74

Jag har åkt motorgräsklippare hela dagen… underbart i regnet …. inte

kjallt jävligt och regningt vart är våren? värme nu tack.

DesK
2012-04-14 13:07
#75

Hemma igen efter några trevliga dagar i London med döttrarna. Här i Falun skiner solen och våren går sakta men säkert framåt Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
2012-04-16 09:32
#76

Våren kom visst av sig, här har kommit nästan 2 decimeter snö Skrikandes Vovvarna är glada för det i alla fall Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[Beavis]
2012-04-16 15:04
#77

Ja du har ju grönlandshundar eller något liknande? de är ju inte gjorda för vårt klimat egentligen.

DesK
2012-04-16 15:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Beavis jag har en Akita och en Samojed. Samojeden är ju en ren polarhund och Akitan är en robust hund med tjock och kraftig päls som tål vistelse i snö mycket bra. Här är en några år gammal bild på vovvarna, tyvärr har de båda svanasen nere, vilket de inte ska ha, men de gillar inte när vi stoppar dem på prommisar för att fotografera, så då tappar de ofta sina svansar. Akitan till vänster och Samojeden till höger.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Beavis]
2012-04-16 17:29
#79

Okej, fina hundar,Skrattande de brukar väl ofta ha "böjda" svansar va?

Det jag syftade på att de har så pass tjock päls och underull att de har det jobbigt på somrarna. Rätta mig om jag har fel

Anterrabae
2012-04-16 22:17
#80

De behöver inte ha det jobbigt sommartid, min moster har släd-hundar/draghundar som är av raser som funkar och föds upp i sydeuropa, utan att må dåligt. Flört Men det  varierar säkert.

Nu är vi hemma igen efter stockholmsvistelse, den var behövd men blev även jobbig. Dottern fick maginfluensa, och jag fick inte sova. Tungan ute

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Beavis]
2012-04-17 12:23
#81

ok

DesK
2012-04-17 17:57
#82

#79 Ja Akitan ska ha ringlad svans och Samojeden tydligt böjd svans, vilket också båda 2 har, men när vi säger åt dem att stanna för exempelvis fotografering tenderar båda att sloka med svansen Gråter Betänk att den tjocka pälsen även skyddar mot värme, men självklart söker de sig till svalare platser sommartid. Tidigare hade jag en Dobermann (de är mycket korthåriga och saknar underull) och hon var faktiskt betydligt mer känslig för väder och temperatur än de båda vi har nu.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Beavis]
2012-04-17 20:48
#83

Desk tack för infon. Jag växte upp med hundar i mitt barndomshem men vi hade aldrig dentypen av hundar, de hårigaste var nog kelpien eller schäfern? nu har morsan kinesiska nakenhundar (med päls) men de har i princip ingen underull fast de är väldigt håriga.

De klarade värmen olika men det viktiga var ju att de hade vatten att drick och skugga när det var varmt.

Annons:
EvaG
2012-04-18 00:17
#84

Sitter här på rast och kopplar av en stund med en nybakad pizza som är nattens mat. Det är en lugn natt på arbetet.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
2012-04-18 12:26
#85

Idag ska man till sjukvården och ta lite blodprover

DesK
2012-04-18 12:30
#86

Leffe du verkar umgås flitigt med vampyrerna Flört Snön har smält bort nästn helt nu Glad Jag har köpt rhododendronjord och gödsel, får se om jag kan få lite fart på våra gamla rhododenron här på tomten.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Leffe
2012-04-18 12:44
#87

Det är två värden som kollas upp hela tiden. En gång i månaden för att se att levern fortfarande klarar sig mot PAH-medicinen och sedan för varanet och när värdet ändras blir det tätare mellan proverna. Sedan är det en massa stora prover varje halvår inför läkarbesöket på PAH-enheten.Jag tycker det är bra att de håller koll

DesK
2012-04-18 12:48
#88

Det är toppen att vården funkar så bra! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Beavis]
2012-04-18 14:16
#89

Starkt att du står ut. men man vänjer sig ju vid det mesta rätt fort

Anterrabae
2012-04-19 14:31
#90

Ögonoperationen gick bra, men gjorde hiskeligt ont. Jag känner mig lite mör, men nu är kortisonpillret på plats i ögat. Nu är det bara att vänta på att effekten låter visa sig, och att den blir minst lika bra som på det andra ögat.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Leffe
2012-04-21 09:52
#91

Det är inte ofta man har kostym och slips. Nu är det till och med mörk kostym med slips. Ska på någon diplomeringsceremoni på Handelshögskolan. Ena systersonen är inblandad. Inte nog med kostym, man måste redan vara uppe och göra sig i ordning. Katterna är nästan i uppror! Och jag är dödstrött

Sköt om er

[Beavis]
2012-04-21 13:29
#92

09,50 det är ju nästan lunchdags Glad

Anterrabae
2012-04-21 20:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

9:50 är inte lunchdax eller ens nästan i min värld. Flört Måste jag vara ute ur huset före tolv så känns det som jag är uppe i ottan Obestämd Så är det när inte kroppen hänger med.

Men diplomering är trevligt. Hoppas det var en fin cermoni och en trevlig middag/fest därpå! Skrattande

I våras var jag på en väns disopnering (eller vad det heter när man doktorerar) och medföljande jippo. Har aldrig varit i närheten av såndant och tyckte det var mycket spännande, även om dagen var lång.

Idag har vi varit på valpkurs med tussen, till yrväder som vi skaffat oss. Det var jättekul får både oss och vovve. Sen sov jyckn i flera timmar. Så trött, och så nöjd. Nu har vi äntligen friserat nosen på honom, så han ser något. Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Leffe
2012-04-22 12:32
#94

Idag ska jag hjälpa en kamrat med hans dator och samtidigt bli bjuden på middag. Här regnar det, men det bekymrar inte katterna, Alla sover i sängkammaren utom en av skogisarna. Hon ligger på balkongen och sover

Sköt om er

DesK
2012-04-22 13:30
#95

Leffe en katt som sover på balkongen Förvånad Aha du är också datornörd Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Leffe
2012-04-22 14:10
#96

Jag kan inte så mycket, men mer än han jag ska till i alla fall.

Är balkongdörren öppen så går hon ut och lägger sig i en låda och somnar

Anterrabae
2012-04-22 15:09
#97

Våra katter sov också gärna på balkongen när de var innekatter. nu sover de helst i soffan eller vår säng eftersom de är ute och springer så mycket ändå.

Här är det mulet, och magsjukan vill inte riktigt ge upp. Inte så att vi spyr och så längre. Men man känner av magen och matlusten är inte på topp.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[Beavis]
2012-04-22 18:57
#98

Mulet och mörkt trist är det och gnistan finns inte där

DesK
2012-04-23 14:16
#99

Beavis hoppas att du har bättre väder idag och att gnistan återkommer.

Leffe hoppas att du lyckades hjälpa din kompis med datorn Glad

Idag är här regnigt och trist, men nu brinner det i öppna spisen och sambon lagar mat, medan jag sitter vid datorn och fixar med bilder Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Beavis]
2012-04-23 20:13
#100

Det var ju bra väder en stund på dan men nu regnar det igen Obestämd

DesK
2012-04-30 09:03
#101

Valborgsmässoafton och strålande sol här Glad Snart dags att jobba lite på tomten och köra ris till kvällens brasa. Vad ska ni ha för er idag och ikväll?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Leffe
2012-04-30 10:37
#102

Jag ska medicinera katt och tvängsmata den under dagen. Det blir flera omgångar, men han verkar bli sakta bättre

DesK
2012-05-02 08:58
#103

Hoppas att det går bra med katten. Här åt vi ute på altanen för första gången iår Glad Grillar gör vi faktiskt året om. Idag blir det mer trädgårdsarbete i det fina vädret.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Beavis]
2012-05-02 23:55
#104

På med trädgårdshandskar och långarmad tröja Leffe Skrattande

det var skönt väder ute idag, synd att jag upptäckte det så sent bara.

Annons:
Leffe
2012-05-03 01:26
#105

Beavis, han är så snäll och orkar inte göra så mycket motstånd

[Beavis]
2012-05-03 03:37
#106

Okej, min erfarenhet av katter är att de inte för allt smör i småland äter medicin frivilligt Förvånad

Anterrabae
2012-05-03 23:30
#107

Här har vi haft sol och varmt i några dagar. Ganska mycket med mycket, men imorgon ser jag fram emot en lugn fredag..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2012-05-04 12:19
#108

Imorse när jag vaknade var det vitt ute Skrikandes Suck men jag vet i alla fall att jag hann att snygga ill lite under snön Cool

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Leffe
2012-05-04 12:33
#109

Nu gäller det hockey för mig

EvaG
2012-05-04 14:53
#110

Sitter i solen och njuter. Helt underbart. I kväll  är det dags för arbete igen. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Anterrabae
2012-05-04 19:42
#111

mulen migrändag, halvrått och småkyligt. Jag vill ha tillbaka värmen. jag trivdes med över tjugo grader ute! Glad

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[Beavis]
2012-05-04 21:36
#112

Jag har också ont i huvudet. har haft det hela agen

Anterrabae
2012-05-05 00:00
#113

#112 fy det är så jobbigt, krya på oss!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2012-05-05 00:03
#114

Nu är denna tråden lång, välkommen in till den Nya klotterplankstråden!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: