Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 3087 ggr
DesK
2012-07-29 19:30

Klotterplanket 3

Den förra tråden blev lång.

Så nu startar jag en ny tråd, här pratar vi om allt mellan himmel och jord.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Maria
2012-07-30 07:50
#1

Godmorgon måndag.

Sitter på jobbet och jag är helt ensam här verkar det som.

Idag var det fuktigt ute och ganska grått. Får se vad denna dagen har att erbjuda.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2012-07-31 06:40
#2

Idag är jag jättetrött. Solen tittar fram mellan stora svarta moln och jag undrar hur dagen kommer att bli.

Ska strax åka till jobbet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-07-31 12:47
#3

Idag är det OS för hela slanten som gäller

Maria
2012-08-01 08:57
#4

Idag är jag ledig.

Skönt faktiskt. Trots att jag jobbar halvtid så tar det nästan musten ur mig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-08-04 11:59
#5

Solen skiner, OS på teven och ögoninflammationen verkar ha släppt. Ser med andra ord ut att bli en bra lördag

Sköt om er

EvaG
2012-08-05 01:57
#6

Här arbetas det. På fritiden håller jag på att packa ned det jag kommer ta med mej i flytten. Som tur är har jag inte så mycket här. Önskar er alla en trevlig söndag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
Maria
2012-08-05 07:26
#7

Jag beundrar alla som arbetar natt.

Själv har jag haft en katt som försökt få upp mi sedan klockan fem ungefär men nu har jag gett upp så här sitter jagSkrattandeHan vann.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-08-05 12:02
#8

Nyss uppstigen. Såg OS till ca fyra i morse. Nu är OS påsatt igen. Katterna har fått mat och jag tagit min medicin. Nu sover katterna och jag är vaken.

Sköt om er

Maria
2012-08-05 12:47
#9

Var rädd om dina ögon LeffeFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anterrabae
2012-08-05 14:09
#10

Här gör sig utmattningen och väggen påmind efter ett mysigt och egentligen lite för intensivt kusinbesök. Vi har haft det bra, men det var nog lite mer än jag orkade med. Nu dras jag med lätt ångest och förkylning. Jag gissar att jag blir tillsagd av kroppen att ta det lugnt.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Maria
2012-08-06 07:52
#11

Godmorgon alla från ett Göteborg som är mulet och har cirka 15 grader.

Idag ska jag på hembesök till Styrsö. En liten ö utanför Göteborg. Alltid trevligt att åka båt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anterrabae
2012-08-06 11:39
#12

Grått, muletvoch regnigt var sant som det var sagt. Idag vankas städning, tvättning och diskning. Även röjning och viss bärplockning i mån av uppehåll :) Men för tillfället nöjer jag mig med kaffe och iFokus. Maken kollat upp ny bil, vi behöver 7-sitsigt och 4-hjulsdrivet. Meckigt värre!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Leffe
2012-08-06 12:25
#13

En "svenskdag" i OS. Gissa vad jag kommer göra

Sköt om er

Annons:
Leffe
2012-08-07 04:48
#14

Börjar bli dags att lägga sig då man helt plötsligt funderar på vad det är för sport man sitter och tittar på under nattens OS-sändningar

Sköt om er

Maria
2012-08-07 06:21
#15

Haha, Leffe du lägger dig nästan när jag går upp.Skrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-08-09 05:11
#16

I natt kollade jag inte OS utan gick och la mig och sov. Vaknade 1,5 timmar senare. Gissa vad jag gjorde då - jo kollar OS

Sköt om er

Maria
2012-08-09 06:14
#17

Vilka tider du har LeffeFörvånad Jag har gått upp ganska nyss nu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-08-09 06:27
EvaG
2012-08-09 15:34
#19

Väntar med spänd förväntan på startskottet när jag ska ge mig iväg och börja nya arbetet. Önskar er alla en trevlig eftermiddag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
2012-08-10 07:13
#20

Har äntligen fått tummen ur  och håller på att tvätta våra dunkuddar + täcken.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leffe
2012-08-10 12:00
#21

I köksfönstret lyser solen på blå himmel. I vardagsrumsfönstret so m är på motsatt sida. är det ingen sol utan ett stort svart moln över hela himlen.. Som tur är spelar det ingen roll. Det är ju OS på teven

Sköt om er

DesK
2012-08-10 19:35
#22

Leffe, vilken fin misse! Glad Nu önskar jag alla här en riktigt trevlig och skön helg!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2012-08-11 08:38
#23

Det är lördag och solen skiner. Kan det vara bättreGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2012-08-12 08:21
#24

Idag ska vi hälsa på min bror och svägerska som är på Marstrand med sin husbil.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-08-12 13:39
#25

Nu har jag klivit upp. Såg på OS till cirka fyra i morse. Idag är som tur är sista dagen, men oj vilken spännande slutdag med -sverige i handbollsfinalen. Katterna sover trots hussesnya nattvana som vanligt

Sköt om er

Leffe
2012-08-13 12:03
#26

Ärligt talat så känns det lite tomt idag. Inget OS, men snart är det dags för den bästa TV-serien som finns igen - Elitserien i ishockey

Sköt om er

Anterrabae
2012-08-13 23:49
#27

Här har vi mammi och pappi på besök. Lite mycket och mycket kul. Jag är trött och ser fram emot en solig dag på stranden i morgon, därefter planeras eventuellt en Hisingen-runt-tur.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Maria
2012-08-14 08:06
#28

Har firat min man i dag som fyller år. Ikväll har sonen bjudit på middag ute

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-08-14 11:13
#29

Ha det så trevligt på middagen.

Det var inget OS i går så det blev sova lite tidigare, men bara lite, i natt och se och häpna jag är uppe lite tidigare också. Däremot så tittade katterna bara upp där de låg och somnade om igen.. Ja alla utom Fröja, som ville ut på balkongen.

Sköt om er

Leffe
2012-08-15 11:55
#30

Då har manpå morgonen varit och fått ett stick i armen och ett i fingret och blivit av med lite blod igen. En sak är klar och det är att det inte är bra att vara uppe tidigt på mornarna numera.

Sköt om er

Leffe
2012-08-16 13:15
#31

Hej alla glada och alla ndra också. Solen leker kurragömma bland molnen. Den säger tittut och förvinner igen. Katterna tar det lungt. Gammelgubben ligger precis innanför balkongdörrer och mediterar.

Sköt om er

Anterrabae
2012-08-16 13:23
#32

Hej hopp! Jag pysslar och lär känna min nya iPad, tack vare den otroligt braiga skärmen kan jag surfa vitt igen :) kul att få se alla bilder, länkar och färger igen! Nu är det snart lunchdags! Sallad står det på sommarmenyn.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Leffe
2012-08-16 13:24
#33
Anterrabae
2012-08-16 13:29
#34

Ja, nu blir jag nästan störd på hur dålig datorns och mobilens skärmar är, fast datorn bara är ett år och mobilen ett halvår. Dessutom känns det nytt att lära sig pekfingervalsen, fast det är j en petitess i sammanhanget!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Maria
2012-08-18 04:13
#35

Det är mörkt ute ännu och det regnar och strax ger vi oss i väg till flyget till GreklandGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-08-18 10:39
#36

Och jag är inte avundsjuk, men hoppas du kommer ha det riktigt trevligt

EvaG
2012-08-19 10:37
#37

Nattens arbetspass är slut. I dag är en liten vemodig dag. Idag åker mina tillhörigheter, det är inte så mycket, över till Los Angeles. Snart kommer jag efter dit. Önskar er alla en riktigt trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
2012-08-20 15:51
#38

Då har man varit i sjukvårds händer några timmar och självklart var det som soligast ute just då. Nu hemma igen och ingen sol ute.

Sköt om er

Anterrabae
2012-08-21 20:19
#39

Hos diabetessköterskan idag, mindre goda nyheter HbA1c, var för högt. Däremot verkar jag kunna kvalificera mig för en ny insulinpump med kombinerad blodsockermätare, bland annat för att jag är synskadad. Dessutom har jag beställt en ny blodsockermätare, som man sätter i antingen iPhonen eller iPaden :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2012-08-22 19:56
#40

Oj det var ju både dåliga och goda nyheter, Ida! Hoppas att du får det att funka så bra som möjligt!

Idag har jag fått 2 trevliga danska kokböcker, en jättefin ugnsform, en fin Azalea och så har vi käkat på restarang och därefter tog vi oss god rättviksglass på torget Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
2012-08-23 15:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Här är en bild på presenterna Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Maria
2012-08-29 07:33
#42

#41 Spännande böcker. Vad är typisk dansk mat tro?

Ledig idag och har inga direkta planer vilket är skönt tycker jag.

Solen tvekar och det är "bara" 10 grader ute och verkar ha regnat en hel del inatt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2012-08-29 07:44
#43

#42 Ja de är trevliga! Glad Dansk mat är på sätt och vis ganska lik svensk mat, den största skillnaden är väl deras fantastiska smörrebröd och deras lunchpaket GladCamilla Plum har gjort många bra program och skrivit flera kokböcker Glad Jag har hennes första kokbok som hon skrev tillsammans med Nanna Simonsen, "Ingen rädder för Kajsa Warg" heter den svenska upplagan av den Glad Ännu har jag bara hunnit bläddra igenom böckerna, men jag kommer nog skriva något om dem senare på Matlust och Matbröd Glad

Grått och mulet här också, med andra ord en bra dag för arbete vid datorn Glad Önskar alla här en riktigt fin dag!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2012-08-29 07:48
#44

Aha, danskarna har lunchpaket som specialare. Det hade jag ingen aning om.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-08-29 15:05
#45

Solen skiner på en blå himmel. Det brukar den ju göra när det är en blå himmel om det inte är natt förstås. Nu har jag skrivit två menigar som är självklara, Så nu till något annat. Jag ska ut att handla.

Sköt om er

Maria
2012-08-31 07:32
#46

Godmorgon alla. Ska strax åka till jobbet. Min man kör mig. Vilken lyxSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anterrabae
2012-08-31 11:59
#47

Nu sitter jag på ögonmottagningens jour. Den främre kammaren kollapsade i vänsterögat igår kväll. Väntar på en laserbehandling och många timmar till.. Vilken fredag!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2012-08-31 12:41
#48

Oj vad tråkigt Ida! Hoppas att de kan hjälpa dig! Skickar gänget med styrkekramar.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Anterrabae
2012-08-31 19:51
#49

Nå, en uppdatering. Efter laserbehandling som inte hade den effekt det skulle, så avvaktar vi med täta kontroller och tidigarelagd operation. De ville ha in mig för operation på måndag eller tisdag. Det fanns dock ingen tid före den 12e så vi får hålla tummarna att det håller annars blir det en akut kvälls-/nattoperation. Nu har jag ont. Man är lika känslig på hornhinnans baksida som på dess framsida. Regnbågshinnan ligger och trycker mot hornhinnan. Dessutom har de ju grejat med ögat.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Maria
2012-08-31 19:53
#50

Här hålles alla tumarFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2012-08-31 20:00
#51

Ida jag håller tummarna och ber för dig att det håller till den 12e, akutoperationerner är ju alltid lite mer riskabla!

Bamsekramar!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2012-08-31 20:03
#52

Tack!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Maria
2012-09-02 08:45
#53

Godmorgon alla från ett Göteborg i ösregn.

Igår rensade min man i vår lilla trädgård och rädisorna som var kvar hade gått i blomSkrattande annars har inte vuxit så bra detta år.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anterrabae
2012-09-02 10:37
#54

Hälsar också god förmiddag från ett regnigt göteborg. Sitter på sjukhuset och väntar på hem-taxi. Dagens kontroll var inte så upplyftande. Förbättringen från igår är borta och doktorn tyckte att den planerade operationen skulle tidigareläggas ytterligare. Imorgon ska jag in och träffa kirurgen, och se när denna vecka inläggning kan ske. Kanske redan i morgon, och operation på tisdag.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Maria
2012-09-02 10:40
#55

Din stackare. Hoppas verkligen de snabbt kan hjälpa dig och att du slipper att vänta och ha ont.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Anterrabae
2012-09-02 10:47
#56

Jo, igår var läget stabilt och då kändes det ok med op om två veckor, men nu, ned så svajigt som det verkar vara och därför åka varje dag. Det håller inte. :/ Nu verkar det vara på g i alla fall. :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Leffe
2012-09-02 11:43
#57

#56 Hoppas det går bra för dig.

Anterrabae
2012-09-02 13:31
#58

Tack! Det kommer bli bra, bara jag får gjort operationen. Det är enkelt uttryckt ett mekaniskt fel. Min linskapsel har vuxit ihop med min iris runt pupillen. Det är tätt och släpper därför inte igenom någon kammarvätska. Kammarvätskan produceras i ögongloben och ska cirkulera fram och filtreras i främre delen av ögat genom och runt linsen och genom iris. Eftersom det är tätt så trycker vätskan på bakifrån och trycker fram hela paketet mot hornhinnan. Det man försökte med fredagens laser var att få hål i detta som kan släppa fram kammarvätskan. Det misslyckades. Det som försvårar det hela är att ögat är så sjukt av inflammation (som är orsaken till sammanväxningen) att det har blivit skört och lättblödande.. Nåväl, jag hoppas på en inläggning i morgon och operation på tisdag.. Kan man ha sån tur tro?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Maria
2012-09-02 14:21
#59

Vi får hoppas att du har turen med dig denna gångenGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2012-09-03 12:41
#60

Ikväll blir det fest här, min äldsta dotter tog körkort idag! Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2012-09-03 12:44
#61

Åh, så skoj! Hälsa och gratta!! Själv sitter jag i taxin på väg hem efter dagens besök på ögon. Operationstid på torsdag morgon, inläggning onsdag förmiddag.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Maria
2012-09-03 12:52
#62

Grattis till din dotterGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
DesK
2012-09-03 12:55
#63

Skönt att det verkar ordna sig Ida!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2012-09-03 12:56
#64

#61 Då får du ha morgondagen till att packa. Hoppas allt går bra för dig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anterrabae
2012-09-03 13:00
#65

Ja, det är packat och klart, var beredd på att stanna idag Glad men jag har tid att se över det nogrannare Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2012-09-10 17:33
#66

Ida flera av oss här vet ju redan att du är hemma och att det gick bra, vilket jag är mycket glad för! Glad

Idag har jag fått körkort! Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Leffe
2012-09-10 17:35
DesK
2012-09-10 17:36
#68

Tack Leffe!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2012-09-10 17:51
#69

Grattis DeskFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
DesK
2012-09-10 17:53
#70

Tack humlan! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2012-09-10 18:49
#71

Grattis från mig med! Jo allt gick bra, jag är fortfarande mör, och öm. Men som tur är läker ögon snabbt,

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Maria
2012-09-10 18:50
#72

#71 Vad har du fått för råd? Får du sitta vid datan? Se på TV? Läsa?

Nyfikna jagFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anterrabae
2012-09-10 19:16
#73

Jo det får jag, den enda inskränkningen är att jag inte får ligga på rygg, eftersom jag har gas i ögat så vill inte doktorn att gasbubblan trycker på linsen, den är tillbakasatt där den ska nu Glad I början ville de att jag skulle hålla "näsan mot golvet läge" det vill säga alltid framåtböjd, bara sova påmmage, sitta med pannan mot bordet, ja ni förstår. Efter 12 timmar så hade jag ont. Träffade doktorn i korridoren och han sa att det räckte med icke-ryggläge. Det är nog så jobbigt, jag är en ryggsovare Flört Gasbubblan blir mindre för var dag och när kroppen fyllt upp med kammarvätska så är allt som vanligt igen, med den skillnaden att det är klart i ögat igen, i stället för disigt. Just nu ser det ut som att titta i en akvarieskål, med skvalpande vattenyta Glad stygnen kliar och ögat är mjukt och ömt. Ögat har konsistensen av riktigt löskokt ägg Tungan ute

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Maria
2012-09-10 19:25
#74

Men jösses vad jobbigt med en tillvaro med pannan i bordetFlört

Hur långt tid tror du det tar innan du blir återställd?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anterrabae
2012-09-10 19:39
#75

Jo, pannan i bordet är jobbigt, de stackarna som råkar ut för det måste stå ut i minst tre dygn! Återställd är ett stort ord Flört det tar nog inte mer än en vecka innan såren är läkta och jag är ganska besvärsfri. Men skadorna jag har är permanenta. Kommer alltid ha orörliga pupiller, nattlblindhet och minskat synfält. På högra ögat har jag även skador i gula fläcken, så där får jag aldrig skarp syn. Vi får se när bubblan är borta vart jag landar. Jag kanske kan ta moppe-/traktorkort i alla fall och bli lite rörligare Flört så här i körkortssnackets kölvatten Skrattande Här bloggar jag lite om hälsa med ögonsyfte, för den som vill läsa: http://attblifrisk.wordpress.com/2012/09/09/ogonoperation/

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Maria
2012-09-10 19:40
#76

Vi får hoppas på det bästaGlad Jag håller tummarna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
2012-09-11 06:29
#77

Godmorgon alla. Ännu svårt att se vad för väder som väntas.

Det är i alla fall 15 grader ute och inga katter har väckt oss i nattFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2012-09-13 06:33
#78

Godmorgon alla från ett mulet Göteborg och bara 10 grader.

Läste någonstans att det är inte höst förrän dygnstemperaturen har legat under 10 grader i 5 dygn i rad.

Med andra ord är det sommar fortfarande.Skrattande (Här i alla fall)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2012-09-16 08:14
#79

Godmorgon alla.

Här är det inget särskilt på schemat denna ganska gråa söndag. Det har i alla fall slutat blåsa.

Det kommer bli en lugn dagTungan ute

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2012-09-16 08:18
#80

God morgon här är strålande sol, så det blir strax en prommis med voffarna Glad För övrigt står det trädgårdsarbete på schemat här.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2012-09-16 09:25
#81

Det känns i kroppen som om jag är uppe i svinottan, fast klockan närmar sig halv 10! Mulet, och blåsigt än så länge.hoppas på en fin dag. Ögat har läkt ihop och igår kände jag en markant tryckskillnad i ögat. Det stiger not normala nivåer. :) det blev dock lite ömt och disigt. Jag hoppas det bara är tillfälligt, annars får jag åka in till dr och fråga. Men det känns som sagt mest bra, så jag väljer att gå på det. :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Maria
2012-09-16 09:39
#82

#81 Det låter hoppfullt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anterrabae
2012-09-16 18:36
#83

ja, och idag var det som jag hoppades, som vanligt igen. Glad eller som jag tycker att det ska vara som vanligt Flört

Idag rensar vi ur bokhyllan, slänger/bär ut och ger bort massor. Sånt man inte grejat med på länge. Jag går med en bestämd känsla av att ha för mycket saker. Över allt, nu ska det ut! lite feng shui över det hela.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Maria
2012-09-17 06:20
#84

Godmorgon alla som vaknar från ett blåsigt Göteborg.

Det är fortfarande ganska mörkt så svårt att se om himlen är blå.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2012-09-18 06:47
#85

Idag är det regn och rusk här i Göteborg och jag ska strax iväg och jobba.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anterrabae
2012-09-18 09:01
#86

Regn och rusk var ordet! Hur tråkigt som helst. Jag är hemma med sjukt barn. Hon är febrig och har ont i halsen. Jag får fixa myset. Känner dock att en dag som denna är det mindre kul med hund ;) tur att jag har både gummistövlar och regnkappa!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Maria
2012-09-22 08:08
#87

Godmorgon alla från ett grått Göteborg med bara 7 grader.

Idag ska jag gå på bio och se "En oväntad vänskap"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-09-22 13:43
#88

Vad bra att det regnar ute. Då kan man med gott samvete sitta inne och titta på teven. Det är mycket att se från tidiga eftermiddagen till sena kvällen. Först ishockey och sedan speedway. Här blir det fyrkantiga ögon.

Sköt om er

Anterrabae
2012-09-22 16:42
#89

Här rensar och röjer vi! Massor med skräp man samlat som ska ut. Jobbigt nu, skönt när det är klart!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Maria
2012-09-25 06:30
#90

Godmorgon alla.

7 grader och jag kan ännu inte se om det är klart eller mulet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
DesK
2012-09-25 06:46
#91

God morgon 5 grader och ännu inte helt ljust här. Får bli lite ljusare innan det blir prommis med vovvarna Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2012-09-25 22:20
#92

Goder afton! Här är det förkylt och ynkligt. Dessutom åkte jag just på nässelfeber :P seg förkylning ochstressiga nyheter kan knäcka den lugnaste ;) Det regnar och jag ser fram emot att få vara sjuk i morgon! Vi har trots förkylning haft besök från vänner på genomresa. De kom från Cypern igår och åkte vidare till Norrland idag. Jättekul att träffas, men jag orkade inte egentligen, med mina ömma bihålor och spränghuvudvärk! Men nu är det över, och jag ska ta det lugnt!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Maria
2012-09-28 06:41
#93

Godmorgon alla. Nu är det fredag.Glad Har ni några helgplaner?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anterrabae
2012-09-28 10:56
#94

Ja, att försöka bli av med förkylningen så jag kan ta hem vänner på mat på söndag.. Men just idag känns det som allt börjar om igen! Obestämd

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Maria
2012-09-30 08:50
#95

Nu är det redan söndag.

Dagarna står som som spön i backen, likaså regnetSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anterrabae
2012-09-30 11:11
#96

Hihi, dagar som spön! Lite sol är det allt mellan skurarna Glad i alla fall upp åt Stenungsund. Förkylningen tog om, och nu har jag passerat en vecka i sjukan. Hoppas att det går över snart. Kurerar det värsta jag kan! Glad

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Maria
2012-09-30 12:28
#97

#96 Bor du i Stenungsund? Jag har haft sommarstuga i Ödsmål i många år och tillbringat alla mina somrar och lov där.

Min man bodde i Stenungsund när vi träffades.Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Anterrabae
2012-09-30 16:54
#98

Jag bor faktiskt i Ödsmål Glad På vägen mellan rondellen och kolhättan. Nästan mitt emot Bosses Handelsträdgård. Har även svärföräldrarna i Kycklingdalen, på vägen mot Talbo. Min man bodde också i Sts när vi träffades, jag bodde i Sundsvall Glad

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Maria
2012-09-30 17:44
#99

Vad roligt.Glad

Förr på somrarna så bodde jag nere vid Tegelviken. Mittemot Starrkärr. Hade vänner i den gamla kvarnen bl.a.

Hos Bosses har jag handlat en hel del.

Min bror har bott många år i Grönvik och jag gick i simskola i Söskär.

Min farmor och farfar hade stuga i Kycklingdalen och i Talbo har jag tillbringat många kvällar med "moppegänget"

Min man och jag bodde i ett torp på somrarna vid den stora "maden" vid Jordhammar. Efter trädgårdsmästeriet. Det ligger ett torp på varje sida där och det ena bodde jag i med mina föräldrar och det andra senare med min man.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anterrabae
2012-09-30 18:04
#100

Då är det ju jättenära!

Vi bor i Norra Apleröd, på andra sidan landsvägen fast mitt emellan vägen ner till bosse och ner mot Tegelviken. Det är vid tegelviken vi går och badar, om vi inte åker till söskär.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2012-09-30 18:09
#101

Bara för att denna är lång och det är trevligt med en ny tråd så startar vi en, välkomna in till klotterplanket 4

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: