Annons:
Etikettövrigt
Läst 3196 ggr
Maria
2012-08-05 17:52

Torra ögon

Jag har för första gången i mitt liv fått torra ögon. Det är med all säkerhet ingen inflammation för det rinner inte eller är ihopklibbat på morgonen men det är som grus i ögonen hela tiden och det svider.

Dessutom är ögonvitan väldigt röd.

Det tillsammans med min vingliga gång gör ju att jag verkligen kan tas för en berusadTungan ute

Innan semestern så var jag på ett återbesök hos husläkaren och påpekade att halsens och nackens lymfkörtlar hade svullnat så. Kändes alldeles knöligt som en druvklase och då frågade hon om mina röda ögon.

Jag fick antibiotika (igen) och lymfkörtlarna är normala igen men ögonen är fortfarande som grus. Jag använder ögondroppar flera gånger om dagen. Artelac som är tårsubstitut.

Jag har aldrig haft några ögonproblem och jag gissar att det kan vara någon medicineffekt eller klimakteriet.

Någon kunnig här?

Någon som har tips mot torra grusiga ögon?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
DesK
2012-08-05 18:01
#1

Tyvärr har jag inga bra tips, men hoppas att du snart blir av med problemet, kanske är det en effekt av både medicin och klimakteriet.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2012-08-05 18:04
#2

Det är skrutt med gamla kärringarSkrattande och inget att pipa över om jag jämför med dina problem.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2012-08-05 18:08
#3

He he du och jag är gammelkärringarna här Glad Fast du har ju haft det tufft med annat, så nog har du rätt att pipa.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2012-08-05 18:12
#4

Det är lustigt att ibland kan småsaker bli större än de stora problemen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anterrabae
2012-08-06 12:04
#5

Torra slemhinnor är vanligt som läkemedelsbiverkan. Du går inte på Kortison, Maria? Torra slemhinnor för övrigt? Typ mun, näsa, underliv? Be om ögonsalva till natten, det lindrar bättre än droppar, men är ganska opraktiskt dagtid. Annars är Aloe Vera mycket bra hjälp vid torra slemhinnor. Jag hoppas du får bukt med det, för bra jobbigt är det.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[sakring]
2012-08-06 14:33
#6

Oftagel endospipetter hjälper mig. innehåller ej konserveringsmedel.

Annons:
Maria
2012-08-06 14:42
#7

Tack båda.

Jag har gått på starka kortisonkurer men nu var det ganska längesedan.

Inga torra slemhinnor för övrigt.

Värt att testa både salva och Oftagel kanske.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-08-07 04:50
#8

Jag blir torr i ögonen om jag sitter och stirrar för koncentrerad på dataskärmen

Maria
2012-08-07 06:20
#9

Där kanske problemet liggerTyst

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[sakring]
2012-08-07 12:17
#10

Jag blir torr i ögon när jag sover.

Upp till toppen
Annons: