Annons:
Etikettsynskador
Läst 3218 ggr
Jaexxon
2013-02-12 21:21

"Visual Snow" med Floaters, synnedsättning, någon?

Hejsan!

Är så orolig. Är inte synskadad i direkt mening, men upplever det mycket nu sen en tid och hoppas på lite råd eller ord härifrån

Har för ett par veckor sen upptäckt massa fläckar som vid flugseende som följer ögonen även inomhus. Främst 1 prick som verkar sitta ganska "fast" och mindre som flyter mer omkring i form av prickar, trådar.

Varit innan de blev ännu mer som det är nu på ögonläkaren, de sa att det inte var glaskroppsavlossning men nu har jag ännu mer än bara "floaters" och kan se svarta skuggor som blinkar ibland men försvinner har "Visual snow"-brus hela tiden.

Samtidigt har jag gruskänsla, och nu ständig fått synnedsättning med grusighetskänsla. Ser cirklar, genomskinliga som flimmer mot ljus bakgrund. Kan se cirklar när jag blundar, glorior typ, ljuskänslig. Stressad.

Är det någon som har något av detta? Ska försöka få tid igen för orkar inte med detta, vet inte alls vad det kan vara och vet att jag haft högt blodsocker länge men aldrig nämnt det då det är bra nu (ätit mycket ohälsosamt trots blodsocker, kärl som brustit?)

Annons:
Upp till toppen
Annons: