Annons:
Etikettsynskador
Läst 2217 ggr
Jaexxon
2013-03-12 11:12

Problem med ögonen, hjälp!

Jag har under 3 månader lidit av ljuskänslighet, smärtar i båda ögonen inne-/utebelysning samt dagsljus är obekvämt. Har även en illande smärta i höger öga som kommer och går. Känns som någon drar med en skör vass tråd, bränner ibland.

Man kan inte se att jag är speciellt röd, brukar dock vara lrosa nära iris mot ögonvrån. Har sökt hjälp innan det blev såhär, men nu tittar de i sina journaler på ögonmottagnigen och tar inte mig på allvar! Vet ju inte själv vad det kan vara, bara att det påverkar hela mitt välmående och mår skit över detta.

Men då jag gav mer symptom som jag även har (huvudvärk, yrsel, dimsyn, mkt uppkommna floaters etc) så tycker de att bilden är luddig och att jag inte ska störa dem med mitt😕

Har dålig blodcirkulation, blå om fötterna och är bara 22 men var med om en incident som jag kan tänka mig påverkat detta. Men vart ska man vända sig till någon som inte dömmer en utan kollar upp hela ögat så man kan utesluta något, nu blir allt värre med dimsyn och floaters och känner mig så ensam och missbedömd pga att jag rabblat upp för mkt symptom som satt mig i facket "inbillningar".

Vet någon vad detta kan vara? Var kan man hitta en bra ögonläkare som kollar gula fläcken, näthinnan ja allt för att veta vad som orsakar detta?? Bor i norrbotten men kan åka

Annons:
Leffe
2013-03-28 12:24
#1

Kan det möjligen vara en inflammation i ögat eller någon synnerv som krånglar. Vet inga ögonläkare där uppe. Vet inte om Umeå sjukhus är bra eller om du får använda det. 

I vilket fall som helst bör dina ögon kollas upp

mollyt
2014-03-17 23:03
#2

Hur har det gått med synen nu, blev det bättre?

Anterrabae
2014-03-17 23:34
#3

Ja, det undrar jag med.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: