Annons:
Etikettövrigt
Läst 1652 ggr
mogfarm
2013-11-23 22:43

På fredag är det (eventuellt) dags

Jag har ju skrivit av mig här en hel del om mitt problem med gråstarr (och antagligen något annat med synen som inte stämmer riktigt,) och alla problem som har varit med att få hjälp med det. Det har varit det ena efter det andra som har skjutit upp det gång på gång. Jag kom efter mycket kamp och mycket stress med i sjukhuskön men den händer det inte mycket i. Jag kontaktade en privatklinik för ett tag sen och nu har jag tid där redan på fredag tack vare ett återbud! Nu känns stressen över hela situationen och över att det ska bromsas på något sätt igen rätt akut. Det låter enkelt och okomplicerat med en gråstarrsoperation men det har verkligen varit otroligt många "sammanträffanden" som liksom har hindrat det, nu finns risken att jag blivit struken ur sjukhuskön också på grund av att jag ville få ut mina journaler därifrån och att jag av oförstånd avslöjade att jag har en tid på privatkliniken. Så får jag inte hjälp på fredag vet jag inte vad jag gör.

Annons:
mogfarm
2013-11-29 12:57
#1

Sitter här nu och väntar på tåget för att åka hem. Operationen gick bra, eller det vet jag inte egentligen, jag ser inget vidare med det ögat just nu. Men besöket kändes verkligen bra. Alla där var sympatiska, kändes seriösa och man blev tagen på allvar. Jag fick en tid för att operera det andra ögat redan 12 december, det känns helt underbart. Det enda som var lite så där var att man blir inte sjukskriven. Man verkar inte kunna bli der för gråstarr hur dålig syn man än får, men jag hade trott ett par veckor efter operationen. Alltså för infektionsrisken. Men man får vara extra försiktig på jobbet bara. Jag stannar hemma sju dagar som man kan göra utan sjukintyg.

[annajohannas]
2013-12-08 13:25
#2

Vad skönt att det gick bra. Håller tummarna för dig, för nästa operation.

mogfarm
2013-12-08 14:28
#3

Tack så mycket! Mycket har förbättrats efter operationen. Jag ser mycket bättre med det ögat på nära håll och tre meter framåt. Jag blir inte alls lika bländad längre. Däremot ser jag inte bättre på avstånd. Jag är lite över körkortsgränsen och jag känner att det är betydligt fler tillfällen som jag kan köra bil nu. Innan gick det sällan eftersom det ju aldrig är så bra ljusförhållanden i verkligheten som när man sitter framför en syntavla. Jag är mycket nöjd och väldigt tacksam över dem på den kliniken. De var väldigt bra.

Upp till toppen
Annons: