Annons:
Etikettsynskador
Läst 2324 ggr
Castiel.
2014-07-26 00:11

Skelögd

Jag har en medfödd skelning som bara blir värre och värre, jag måste anstränga mig mera för att hålla ögonen raka och nu har även det vänstra ögat börja skela. Borde jag kolla upp det hos en ögonläkare? Jag skulle genomgått en operation för skelning när jag var 6 år men det blev aldrig av pga flytt, sen dess har jag inte besökt någon ögonläkare.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
Silver Fox
2014-07-26 00:16
#1

Vad? Varför har du inte sökt hjälp, klart du ska göra det om du har haft problem så länge….. Kontakta din vårdcentral och lycka till!!!

Castiel.
2014-07-26 00:26
#2

Jo jag borde ha gjort det för länge sen, men jag har haft väldigt ont om pengar på sistone plus att jag varit upptagen med att förbereda inför studenten. Men jag ska helt klart uppsöka en ögonläkare nästa gång jag får pengar.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Silver Fox
2014-07-26 00:29
#3

Ja gör det vi har ju högkostnads skydd i Sverige  så oavsett var du har för inkomst borde du ha stora möjligheter att få hjälp….

Castiel.
2014-07-26 00:32
#4

Det hoppas jag verkligen, jag vågar knappt vara ute bland folk pga skelningen för det känns som att folk tittar snett på mig och pratar skit om mig, därför har jag oftast solglasögon på mig så folk inte kan se att jag skelar.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

mollyt
2014-07-31 21:05
#5

Du kan få hjälp av en ortoptist att träna upp ögonmuskulaturen så att ögat inte skelar också (beror lite på hur mycket du skelar). Jag tänker att du kanske fått svagare muskler nu den senaste tiden, som du skriver, och därför flyttar sig ögat mer. Du kan gå till en optiker och be om en remiss till en duktig ortoptist!

H-lena
2014-07-31 21:07
#6

#4 Men så ska du inte känna :( Usch lider med dig! Min syster har också en medfödd skelning, men då hon har glasögon eller linser skelar hon mindre. Folk snackar inte skit om dig alls. Det tror jag inte. Vad skulle de säga liksom? Men jag vet hur det känns att inte vilja stå ut bland folk. Det har med osäkerhet att göra. Oavsett så är det nog bäst att du söker hjälp för det här, för din egen skull så du inte behöver lida eller överanstränga dina ögon! Det är bara att ta tag i det. Lycka till med allt och stor kram!


Annons:
Upp till toppen
Annons: