Annons:
Etikettövrigt
Läst 1857 ggr
Linneahorse12
8/14/14, 1:19 PM

Viktigt, Behöver hjälp med färgade linser

Har precis köpt färgade linser med "big eye effekt" men vet inte vilket håll linsen ska sättas i

hur ser man vilket som är "fram" och "bak" om ni förstår

last bruksamvisningen men när jag tar linsen på fingret "knölar" den ihop sig o viker sig, på bilderna skall den inte göra så

nån som kan detta ?

Annons:
[Lilyz]
8/14/14, 1:34 PM
#1

Det kan vara lite svårt att se om man är ovan. Ofta brukar den vika ner sig lite allra längst ut i kanten av linsen om den är åt fel håll, är den däremot rättvänd så ska linsen vara som en perfekt och slät liten kupa. Är den knölig så försök titta på kanten och se om den ser slät ut. Det går ju även att prova sätta in den, känns det bra och du ser bra så sitter den antagligen rätt.  🙂

Linneahorse12
8/14/14, 1:48 PM
#2

Okej skall prova detta, återkommer ifall det lyckades eller inte :D tack

[Lilyz]
8/14/14, 1:58 PM
#3

Lycka till! :D

Linneahorse12
8/14/14, 2:04 PM
#4

Ficki linsen men den ville inte sätta sig fast, jag kände att den var där och den gled iväg när jag blinkade, vad har jag gjort för fel +

[Lilyz]
8/14/14, 2:07 PM
#5

Har du provat vända på den och sätta in den igen? Vissa linser fäster inte om man sätter dem åt fel håll.

Linneahorse12
8/14/14, 2:09 PM
#6

Ska testa, haha återkommer

Annons:
Linneahorse12
8/14/14, 2:43 PM
#7

Har fått i ena men när jag ska sätta i den vänstra så känns linsen och det är obehagligt när jag blinkar, den andra som sitter i känns inte obehaglig, får testa mig fram. (ser man lite suddigt när man har i linsen, är det normalt ?)

[Lilyz]
8/14/14, 3:05 PM
#8

#7 Håll upp linsen mot ljuset, kolla att den är hel och ren. Är den skadad så släng den, annars skölj den med linsvätska och försök igen. Jag antar att du har linser utan styrka, det har jag aldrig haft så jag vet inte hur det ska vara men kan ha blivit smuts på linsen (ex. smink om du använder det). Jag hoppas du är noggrann med hygienen, ögonen är känsliga så var försiktig. 🙂

Linneahorse12
8/14/14, 3:28 PM
#9

Tack för alla råd, har testat att ha i båda en stund och nu känns det inte obehagligt, en vanesak antar  jag, tack så mycket för alla tips :D

Upp till toppen
Annons: