Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1657 ggr
[Sotis00]
2014-10-15 13:33

Färgade linser

Hej! Vet dock inte om det här är rätt Sajt, men jag ställer frågan här ändå så får jag se:

Kan en färgad lins ''fastna'' på ögat på nått sätt? Jag har tänkt skaffa färgade linser nu till helgen mest troligt, men vill helst veta innan jag köper. :)

Annons:
SuperLimm
2014-10-15 14:00
#1

Hur skulle en lins kunna fastna på ögat?

Jag har haft linser i flera år och det var mestadels färgade linser, dock linser för mina synfel så de linserna är mycket bättre än färgade linser man kan köpa utan styrka. Men de fastnade aldrig, förstår inte riktigt hur de ska kunna göra det..

Mvh Linn

[[Rosmarmelad]]
2014-10-26 08:18
#2

Om du blir riktigt torr i ögonen så javisst.

mollyt
2014-12-01 21:42
#3

Absolut, men det beror på vad du menar med att fastna. Om linsen är för kupad så kan den suga fast på ytan och bli svårare att få bort. Alternativt om det blir torrt i ögat så kan den torka fast. Normalt ska det finnas ett lager med tårvätska mellan ögats yta och linsen, men en lins som rör sig dåligt får inte in ny tårvätska under linsen och då kan den torka fast. Det brukar göra ont, så rekommenderas inte.

Gå till din optiker och be dem att prova ut en lins som sitter bra på dina ögon, så kan du beställa den i olika färger sedan när du vet att den passar dina ögon.

Upp till toppen
Annons: